در بازار خاکستري نفت عرضه مي‌شود؛ اطلاعات خير

تاریخ انتشار : 1397/12/04

عضو اتاق بازرگاني تهران گفت: در اقتصاد خاکستري از يک روش، دو يا چند بار استفاده نمي‌کنند بلافاصله روش را تغيير مي‌دهند چون تکرار باعث لو رفتن مي‌شود.

جمشيد عدالتيان در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادي ايلنا، با تاکيد بر لزوم محرمانه ماندن برنامه‌هاي فروش نفت اظهار داشت: وقتي هدف دور زدن است کسي اطلاعات خود را عرضه نمي‌کند. در اقتصاد هوشمند کليت بازار رصد مي‌شود و آمريکا تمام سعي خود را مي‌کند اطلاعات بدست آورد، ولي اينکه خودمان هم اطلاعات را در اختيارشان قرار دهيم کار صحيحي نيست. قرار است ما تحريم‌ها را دور بزنيم، اينکه چگونه دور مي‌زنيم، چه کاري انجام مي‌دهيم، نفت کجا و چگونه بفروش مي‌رسد و پول را چگونه دريافت مي‌کنيم قرار نيست فاش شود.

عضو اتاق بازرگاني تهران گفت: در دوره قبل تحريم و زماني که اتفاقات مربوط به بابک زنجاني رخ داد کسي نمي‌دانست چه کسي و چگونه نفت فروخته مي‌شود و صحيح هم نبود گفته شود اما شيوه کار درست نبود که منجر به آنچه شد که هنوز هم درگير آن هستيم، اما اکنون قطعا نهادهاي نظارتي تمام شرايط را به شدت رصد مي‌کنند و لزومي ندارد در معرض اطلاع همگاني قرار گيرد.

وي تاکيد کرد: ما در اين شرايط قرار است در بازار خاکستري حرکت کنيم اسم اين اوضاع دور زدن است  بنابراين کسي نمي‌گويد چگونه دور زدم، ضمن اينکه در اقتصاد خاکستري از يک روش دو يا چند بار استفاده نمي‌کنند بلافاصله روش را تغيير مي‌دهند چون تکرار باعث لو رفتن مي‌شود.