کانال STFI اتوبان تجاري ايران با همسايگان است

تاریخ انتشار : 1397/12/26

موسي پور اظهار داشت: ما بايد ياد بگيريم که از برگ برنده سياسي خود در راستاي موفقيت‌هاي اقتصادي استفاده کنيم موضوعي که متاسفانه در گذشته مغفول مانده بود.

عدنان موسي‌پور در گفت‌وگو با ايلنا در مورد راه‌اندازي سازوکار ويژه تامين مالي و تجارت( STFI) گفت: در حال حاضر عمده‌ترين مانع در مبادلات تجاري بين ايران و همسايگان و شرکاي تجاري موانع بانکي است بويژه پس از  پيمان‌سپاري ارز اوضاع بدتر نيز شده است و تجار ريسک‌هاي بالايي را متحمل مي‌شوند.

وي ادامه داد: اگر اين کانال عملي شود براي اتوبان تجاري ايران با همسايگان مفيد خواهد بود و ما بايد از تمام فوت و فن تجارت در اين راستا استفاده کنيم از همين روي بنده راه‌اندازي اين سازوکار و تلاش آقاي همتي را مثبت مي‌دانم.

رييس اتاق ايران و قطر با اشاره به نقش نفوذ سياسي در گسترش رابطه اقتصادي گفت: ما بايد ياد بگيريم که از برگ برنده سياسي خود در راستاي موفقيت‌هاي اقتصادي استفاده کنيم موضوعي که متاسفانه در گذشته مغفول مانده بود. براي نمونه ما هميشه رابطه خوبي با قطر داشتيم و هنگامي که اين کشور از سوي ساير کشورهاي همسايه محاصره شد و در خواست استفاده از فضاي آسمان ما را کرد، ايران آن را پذيرفت.

 وي ادامه داد: اين فرصت مي‌توانست موجب بهره‌برداري از بازارهاي قطر براي ايران باشد که متاسفانه شاهد هستيم ترکيه و اروپا بيشتر از ما در اين بازارها حضور يافتند.