تصميمات نخستين جلسه شوراي عالي هماهنگي اقتصادي در سال ۹۸

تاریخ انتشار : 1398/01/26

نخستين جلسه شوراي عالي هماهنگي اقتصادي در سال جديد روز يکشنبه به رياست حسن روحاني رييس جمهور و با حضور رييس مجلس، رييس قوه قضائيه و ديگر اعضاي شوراي عالي تشکيل شد.

به گزارش ايبِنا، رييس جمهور در ابتدا به رييس جديد قوه قضائيه که براي اولين بار در جلسه شوراي عالي شرکت داشت، خوشآمد گفت و ابراز اميدواري کرد که همکاري‌هاي قوه قضائيه در پيشبرد امور اقتصادي کشور با استفاده از ظرفيت شوراي عالي هماهنگي اقتصادي تداوم يافته و گسترش يابد.

روحاني با اشاره به وقوع سيل بي‌سابقه در کشور که از اواخر سال گذشته شروع شد و آثار آن هنوز ادامه دارد، گفت: از مردم خوب کشورمان که در کنار نيروهاي امدادي، مسئولان کشور و نيروهاي نظامي و انتظامي به کمک سيل‌زدگان شتافتند، قدرداني مي‌کنم. کمک‌هاي سازمان يافته مردم به هم‌ميهنان خود همچنان مورد نياز است که در کنار تلاش‌هاي دولت دستگاه‌هاي مختلف امکان آن را فراهم کنند که هر چه زودتر زندگي در مناطق سيل‌زده به حالت طبيعي برگردد.

رييس جمهور همچنين بر ضرورت همکاري سه قوه براي کمک‌ به آسيب‌ديدگان سيل اخير در کشور تاکيد کرد. روساي قوه مقننه و قضائيه نيز ضمن قدرداني از کمک‌هاي مردمي و مسئولان کشوري و لشکري به سيل‌زدگان، تداوم اين کمک‌ها را مورد تأکيد قرار دادند.

در اين جلسه، موضوع اختصاص منابع لازم براي جبران خسارات وارده به سيل‌زدگان از جمله استفاده از منابع صندوق توسعه ملي مورد بررسي قرار گرفت و تصميمات مقتضي اتخاذ شد. شوراي عالي در بخش ديگري از بررسي‌هاي خود لزوم دسترسي حداکثري مردم به بيمه حوادث طبيعي را مورد بررسي قرار داده و در جهت اختصاص منابع کافي در اين زمينه پيشنهادهاي لازم را مورد بررسي و تصويب قرار داد.

  •