حمايت مجلس از برنامه ساماندهي ارزي دولت

تاریخ انتشار : 1398/02/29

عضو هيات رييسه کميسيون اقتصادي مجلس با تاکيدبر لزوم تلاش دولت براي تک نرخي کردن ارز، گفت: مابه‌التفاوت نرخ ارز بايد به مردم و توليد اختصاص يابد.

معصومه آقاپور عليشاهي در گفتگو با خبرنگار ايبِنا، با اشاره به برنامه تشکيل بازار متشکل ارزي، گفت: تک نرخي کردن ارز مي تواند دولت را زودتر از بازار متشکل ارزي به اهداف برساند. نماينده مردم شبستر در مجلس شوراي اسلامي با بيان اينکه بايد موانع پيش روي توليد برداشته شود، افزود: دولت با تک نرخي کردن ارز بساط دلالي و سفته بازي را بر مي‌چيند. دولت با اهتمام به تک نرخي کردن ارز جلوي اختصاص رانت به سودجويان را مي بندد.

وي با بيان اينکه بارها بسياري از نمايندگان راهکارهاي مورد نياز براي تک نرخي کردن ارز را به دولت پيشنهاد داده اند، گفت: دولت به دليل ترس از جو رواني پس از آن و تبعات اجتماعي ناشي از آن تاکنون دست به تک نرخي کردن ارز نزده است.

اين نماينده مردم در مجلس دهم، با تاکيد بر اينکه با تک نرخي کردن ارز بايد مابه التفاوت آن به دهک هاي پايين جامعه اختصاص يايد، افزود: ايجاد بازار غيرمتشکل ارزي براي مقطع کوتاه مفيد است، اما دولت بايد در خصوص ساماندهي ارزي با تک نرخي کردن ارز اقدامي مناسب براي هميشه جهت ساماندهي اقتصادي انجام دهد.

آقاپور عليشاهي با بيان اينکه با پرداخت مابه‌التفاوت، تفاوت نرخ ارز با تک نرخي کردن آن به بخش توليد اقتصاد کشور رونق مي گيرد، تصريح کرد: دولت يک بار براي هميشه بايد با تک نرخي کردن ارز دست به جراحي اقتصادي زده و بهبود معيشت مردم را ممکن کند. عضو هيات رييسه کميسيون اقتصادي مجلس يادآور شد: مجلس در راستاي کمک به دولت در مسير تک نرخي کردن ارز آماده بوده و هر نوع قانوني لازم باشد مصوب مي کند.

  •