تاکيد رييس کل بانک مرکزي بر رفع کارشکني بانک‌هاي کره‌اي

تاریخ انتشار : 1398/03/08

يو جانگ هيان سفير جمهوري کره در ديدار خود با رييس کل بانک مرکزي ايران بر آمادگي اين سفارتخانه براي هرگونه مساعدت در زمينه پيشبرد روابط اقتصادي و تجاري دو کشور تاکيد کرد.

به گزارش ‌ايبِنا به نقل از روابط عمومي بانک مرکزي، عبدالناصر همتي با اشاره به منابع ايران در بانک‌هاي کره و عدم همکاري اين بانک‌ها در استفاده از اين منابع  گفت: منبع اصلي و اوليه اين دارايي ها کاملا مشخص و شفاف است و دليلي ندارد که بانک‌هاي کره به بهانه تحريم‌هاي آمريکا مانع از استفاده ايران از منابع خود شوند.

رييس کل بانک مرکزي ضمن ابراز ناخرسندي دولت ايران از اين موضوع بيان داشت: اينگونه کارشکني‌ها براي دولت و ملت ايران قابل تحمل نيست و انتظار مي‌رود که مقامات کره‌ براي حل و فصل اين مشکلات اقدام کنند. اين در حالي است که دارايي‌هاي ايران در ديگر کشورها قابل دسترس هستند.

به گفته رييس کل بانک مرکزي، روابط ايران و کره تاکنون وضعيت مناسبي داشته است و شايسته نيست که مواردي از اين قبيل بر روابط دو کشور تاثير منفي بگذارد.

يو جانگ هيان نيز با پذيرش اهميت روابط دو کشور و حل مشکلات اظهار داشت که مراتب را به مقامات کشور متبوعش انتقال خواهد داد. وي با تاکيد بر اينکه صنعت پتروشيمي کره به واردات ميعانات گازي از ايران وابسته است وعده داد که سفارت جمهوري کره در ايران نهايت تلاش خود را براي هموار ساختن راه‌هاي تجارت و معاملات بين دو کشور انجام دهد. سفير کره ديدار و گفتگوي پيش روي مقامات عالي رتبه دو کشور را در اين زمينه مفيد دانست.

  •