کاغذبازي‌هاي اداري در شرايط فعلي بايد به حداقل برسد

تاریخ انتشار : 1398/03/20

علي شريعتي رئيس کميته صنايع غذايي اتاق بازرگاني در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادي ايلنا در خصوص لزوم حمايت از توليد کنندگان و تشويق آنها گفت: در شرايط جديد اقتصادي در حالي که ما درگير يک جنگ اقتصادي با قوي‌ترين اقتصاد دنيا هستيم برگزاري مراسمي همچون روز صنعت و حضور مسئولان عاليرتبه و تجليل از صنعتگران بخش خصوصي واقعي مي‌تواند روحيه اين سربازان خط مقدم جنگ اقتصادي را تقويت کند.

عضو اتاق بازرگاني تهران افزود: فارغ از اينگونه مراسم‌ها مسئولين نيز بايد به صورت عملي نشان دهند که چقدر به فکر توليدکنندگان هستند. ما به مشکلات و محدوديت‌هاي اقتصادي دولت خصوصا در بخش بين المللي آگاه هستيم اما انتظار داريم حالا که اين محدوديت‌ها وجود دارد در بخش داخلي مشکلات به حداقل برسد به طور مثال وقتي با طي کردن مسيرهاي دشوار و دور زدن تحريم‌ها به هر ترتيبي که شده مواد اوليه خريداري و به بندر مي‌رسد ديگر براي ترخيص آن از گمرک، بوروکراسي‌هاي طولاني وجود نداشته باشد و در حداقل زمان ممکن، بار ترخيص شود.

شريعتي تصريح کرد: تامين مواد اوليه از مهمترين چالش‌هاي بخش صنعت کشور است به طوري که اکنون کمتر واحدي مي‌تواند برنامه ريزي توليد داشته باشد و يا به مشتريان خود زمان دقيق تحويل کالا را اعلام کند پس انتظار داريم به محض رسيدن کالا به کشور در کمترين زمان ممکن مواد به کارخانه فرستاده شود البته خبرهايي مبني بر هماهنگي وزارت صمت با وزارت اقتصاد جهت کاهش اين زمان شنيده شده که اميدواريم آقاي رحماني اين مسئله را در اولويت کارهاي خود قرار دهد.

وي با اشاره به بوروکراسي طولاني در بخش صنعت کشور گفت: قوانين زائد و موازي باعث شده که کاغذبازي و بوروکراسي در بخش صنعت و تجارت کشور آن‌قدر زياد باشد که برخي عطاي کار کردن را به لقاي آن ببخشند. در شرايط فعلي و برگزاري جلسات سران سه قوه که در راستاي تسهيل فعاليت در اقتصاد کشور است و مصوبات آن ديگر نيازي به طي کردن پروسه‌هاي طولاني اداري ندارد وزير صمت مي‌تواند با مشورت بخش خصوصي و تشکل‌ها پيشنهادات خود را به رئيس‌جمهور براي طرح در اين جلسات ارائه کند.

وي در پايان ابراز اميدواري کرد که در روز صنعت سال ۱۳۹۸ شاهد اعلام خبرهاي خوبي براي بخش صنعت و بخش خصوصي واقعي از سوي مسئولان ارشد نظام باشيم.