شاخص دلار به پايين ترين سطح ۱۱ هفته اخير رسيد

تاریخ انتشار : 1398/03/22

به گزارش ايسنا به نقل از رويترز، در شرايطي که رسيدن به توافق بر سر مسائل تجاري بين چين و آمريکا بيش از هر زمان ديگري نامحتمل به نظر مي‌رسد، توجه معامله گران ارزي بيشتر معطوف به تصميمات بانک مرکزي آمريکا در خصوص نرخ بهره است. با تقويت احتمال کاهش نرخ بهره توسط فدرال رزرو به منظور حمايت از رشد اقتصادي، دلار از ابتداي اين هفته در محدوده دفاعي قرار گرفته است.

در معاملات روز چهارشنبه بازارهاي ارز، شاخص دلار که نرخ برابري آن در مقابل سبدي از ارزهاي جهاني را مي‌سنجد با عقب نشيني به ۹۶.۶۹۸ واحد به پايين‌ترين سطح خود در طول يازده هفته اخير رسيد. تحليل گران علاوه بر مساله نرخ بهره، کاهش بازدهي اوراق قرضه وزارت خزانه داري آمريکا را نيز به عنوان يکي از دلايل اصلي قرمزپوش شدن شاخص دلار عنوان مي‌کنند.

شيني شيرو کادوتا، استراتژيست ارشد ارزي بانک "بارکلي" گفت: بازار منتظر نشست هفته آينده مقامات بانک مرکزي آمريکا است تا مشخص شود آنها تا چه اندازه و چه زماني آماده اتخاذ سياست‌هاي انبساطي هستند.

هر يورو در معاملات امروز به بالاترين سطح سه ماه اخير خود رسيد و به ازاي ۱.۱۳۴۸ دلار مبادله شد. در برابر ين ژاپن دلار نسبتاً بدون تغيير و به ازاي ۱۰۸.۴۹۵ ين مبادله شد. دلار در برابر ديگر ارز مهم آسيايي يعني يوان چين نيز نسبتاً بدون تغيير در مقايسه با روز قبل و به ازاي ۶.۹۲۵۹ يوان مبادله شد.

در برابر ساير ارزهاي مهم، هر دلار آمريکا به ازاي ۶۹.۳۸۷۱ روپيه هند، ۱.۴۳۹۲ دلار استراليا، ۱.۳۲۸۸ دلار کانادا، ۱.۳۶۴۶ دلار سنگاپور و ۴.۱۶۴۴ رينگت مالزي مبادله شد. هم چنين هر پوند انگليس به ۱.۲۷۱۷ دلار و هر فرانک سوئيس به ۱.۰۰۸۲ دلار رسيدند.