تصميم‌گيران دليل کاهش توليد کشور را اعلام کنند

تاریخ انتشار : 1398/03/28

به گزارش خبرنگار ايبِنا، غلامحسين شافعي رييس اتاق بازرگاني ايران که صبح امروز در جلسه هيات نمايندگان تهران حضور يافته بود، گفت: سال‌ها سنگ توليد را به سينه زديم اما توليد کشور در حال کاهش است و هيچ وقت مجموعه تصميم‌گيران اعلام نکرده‌اند که دليل آن چه بوده است.

وي با بيان اينکه در شرايط جنگ اقتصادي هستيم، افزود: فعالان اقتصادي سال‌ها درگير مبارزه با موانع و مشکلات خارجي بوده‌اند و حتي راه‌هاي مقابله با آن را به خوبي فراگرفته‌اند اما با تيرهايي که از سمت داخل به سمت ما روانه مي‌شود، نمي دانيم چه کنيم؟

رييس اتاق ايران انتخابات اخير اتاق‌هاي بازرگاني کشور را در طول ٢٥ تا ٣٠ سال گذشته کم نظير توصيف کرد و اظهار داشت: انتخاباتي به اين آرامش در دوره‌هاي گذشته نداشته‌ايم.

وي ديدگاه مردم نسبت به فعالان اقتصادي و اعضاي اتاق بازرگاني را غيرواقع‌بينانه توصيف کرد و افزود: مردم احساس مي‌کنند ما عده اي افراد مرفه، بي درد و بي دغدغه هستيم در حالي که اين گونه نيست و ما در فعاليت ها و مسئوليت‌هاي اجتماعي به کمال نرسيده‌ايم.

حسين سلاح ورزي نائب رئيس اتاق بازرگاني ايران نيز در اين جلسه در سخناني به ترکيب اعضاي دولتي اتاق بازرگاني اشاره کرد و خواستار توجه آنها به مواد دوم و سوم قانون بهبود مستمر فضاي کسب و کار شد.

نايب رييس اتاق ايران ادامه داد: حضور معاونين وزراي اقتصادي در اتاق کمرنگ شده و از سوي ديگر نتوانسته‌ايم در پيشبرد بهبود فضاي کسب و کار از آنها استفاده کنيم.

وي به موضوع استخراج ارزهاي رمزنگار نيز اشاره کرد و گفت: نمي دانم که آيا اين موضوع باعث خروج سرمايه از کشور يا قاچاق و سواستفاده از برق خواهد شد يا نه؟