طرح اصلاح نظام بانکي در انتظار بررسي در صحن علني مجلس

تاریخ انتشار : 1398/04/15

محمدرضا پور ابراهيمي در گفت وگو با خبرنگار ايبِنا ، با بيان اينکه با نهايي شدن طرح مذکور بسياري از خلأهاي موجود در شبکه بانکي رفع خواهد شد، افزود: با تصويب نهايي اين طرح سپرده گيري بانک‌ها، سرمايه گذاري‌ها و همچنين ارايه تسهيلات هدفمند خواهد شد.

عضو کميسيون اقتصادي مجلس شوراي اسلامي يادآور شد: اصلاح ساختار بانکي از جهت بهبود ساختار بانک مرکزي و عمليات بانکي نتايج ملموسي براي بهبود وضعيت اقتصادي و در نتيجه رضايت مندي بيشتر مردم خواهد داشت.

وي با اشاره به عملکرد خلاف قانون برخي بانک‌ها در ارايه تسهيلات، افزود: شنيده مي‌شود که برخي بانک‌ها با ارايه تسهيلات نرخ سودهاي کلاني را به متقاضيان تحميل مي‌کنند.

نماينده مردم کرمان و راور در مجلس شوراي اسلامي با بيان اينکه مجلس با اصلاح طرح بانکداري اسلامي سعي در بهبود وضعيت شبکه بانکي مي‌شود، افزود: متاسفانه با وجود تلاش‌هايي که براي بهبود وضعيت شبکه بانکي در حال انجام است اما ديده مي‌شود برخي بانک‌ها با تخطي از قانون سعي در ارايه تسهيلات گران به مردم دارند.

وي ادامه داد: به طور مثال ارايه تسهيلات ٣٠ ميليون توماني با دريافت اوراق و نرخ سود بيش از ٢٠ درصد تخلف محرز بانک بوده که بانک مرکزي بايد با تشديد مجازات با آن ها برخورد کند.

وي با تاکيد بر اينکه نواقص رخ داده در عملکرد شبکه بانکي به علت کاستي از سوي قانون در طرح مذکور رفع شده است، تصريح کرد: اما در تخلفاتي همچون تخلف  در ارائه تسهيلات بانک مرکزي بايد ورود داشته باشد زيرا با قانون گذاري نمي‌توان به تخلف يک يا دو بانک رسيدگي کرد.