گامي ديگر در مسير ادغام بانکهاي نظامي

تاریخ انتشار : 1398/04/16

به گزارش خبرنگار مهر، ادغام بانک‌هاي نظامي در بانک سپه به عنوان يکي از پروژه‌هاي اصلي نظام بانکي و البته بانک مرکزي در سال ۹۸، در حال پيشرفت است و به زودي، مجامع فوق‌العاده بانک‌ها نيز برگزار خواهد شد تا تکليف سهام ارگان‌هاي نظامي در اين بانک‌ها به طور کامل مشخص شود.

يک مقام مسئول در نظام بانکي در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: ادغام بانک‌هاي نظامي همزمان با برنامه‌ريزي‌هاي صورت گرفته از سوي بانک مرکزي، در حال پيگيري است و به زودي مجامع بانک‌ها نيز برگزار خواهد شد.

وي افزود: پس از تعيين تکليف نهايي و ادغام کامل بانک‌ها و مؤسسات نظامي در بانک سپه، تابلوهاي شعب نيز تغيير خواهد کرد.

اين مقام مسئول در نظام بانکي به سپرده‌گذاران و سهامداران اطمينان داد که مراحل ادغام با نظارت کامل و با دقت پيش رفته و رئيس کل بانک مرکزي نيز شخصاً مراحل کار را پيگيري مي‌نمايد تا هيچ‌گونه وقفه‌اي در خدمات‌رساني به مشتريان اين مؤسسات و بانک‌ها ايجاد نشده و سهامداران و سپرده‌گذاران با آرامش کامل، اين مراحل را سپري نمايند.

وي افزود: حق و حقوق سهامداران و سپرده‌گذاران با هيچ مشکلي مواجه نخواهد شد و ادغام تا پله آخر، به صورت کاملاً کنترل شده و تحت نظارت بانک مرکزي پيش خواهد رفت، پس جاي هيچ‌گونه نگراني وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار مهر، با هدف متمرکز کردن توانمندي و ظرفيت بانک‌هاي انصار، قوامين، حکمت ايرانيان، مهر اقتصاد و مؤسسه اعتباري کوثر در قالب يک بانک واحد باثبات در بانک سپه ادغام مي‌شود. در واقع، بر اساس مصوبات شوراي پول و اعتبار و شوراي عالي هماهنگي اقتصادي (سران سه قوه) در ارتباط با ادغام بانک‌ها و مؤسسه اعتباري وابسته به نيروهاي مسلح در بانک سپه، اين مهم با اتخاذ تمهيدات مناسب و اطمينان‌بخش براي مشتريان، سپرده‌گذاران، سهامداران، کارکنان و ساير ذي‌نفعان مدنظر قرار گرفته و پس از انجام بررسي‌هاي کارشناسي گسترده با حضور نمايندگان دستگاه‌هاي ذي‌ربط، برنامه‌اي جامع، هماهنگ و مؤثر در مسير اصلاح نظام بانکي کشور و ساماندهي بازار پول تدوين شده است.

بر اين اساس، با هدف متمرکز کردن توانمندي و ظرفيت بانک‌هاي انصار، قوامين، حکمت ايرانيان، مهر اقتصاد و مؤسسه اعتباري کوثر در قالب يک بانک واحد باثبات و کارآمدتر و به‌منظور ارائه خدمات بهتر به خانواده نيروهاي مسلح و عموم مردم، بانک‌ها و مؤسسه اعتباري يادشده در بانک سپه به‌عنوان يکي از بانک‌هاي معتبر دولتي در عرصه بانکداري کشورمان ادغام مي‌شوند.

بر اساس آمارها، حدود ۲۵۰۰ شعبه در اين بانک‌هاي ادغامي است و با ۱۶۰۰ شعبه بانک سپه، هزار شعبه از بانک ملي نيز بيشتر خواهند شد. ۵ مؤسسه بانکي ادغام شده در بانک سپه، نزديک ۲۴ ميليون سپرده گذار با ارزش ۲۱۴ هزار ميليارد تومان دارند که برنامه‌ريزي به گونه‌اي است که هيچ تغييري در نحوه پرداخت سودهاي سپرده گذاران صورت نگيرد.

در عين حال، رقم تسهيلات اين بانک‌ها نيز ۱۳۰ هزار ميليارد تومان اعلام شده که اين تسهيلات بر اساس قرارداد ادامه دارد و قرار است که با نظر بانک مرکزي، کارکنان هم بر اساس قراردادها ادامه کار دهند.

آنگونه که پيش از اين، رئيس کل بانک مرکزي اعلام کرده بود، هدف بانک مرکزي، حفظ پرسنل بانک‌ها و همچنين تداوم فعاليت سپرده گذاران است و به مرور زمان راهکارهايي جهت افزايش کيفيت و کارايي بانک‌ها، دنبال خواهد شد.