حمايت بانک‌ها از بخش توليد

تاریخ انتشار : 1398/05/07

رحيم زارع در گفتگو با خبرنگار ايبِنا، گفت: اصلاح نرخ سود بانکي به ويژه در تسهيلات اعطايي به بخش توليد لازم است. نماينده مردم آباده در مجلس شوراي اسلامي با بيان اينکه در بسياري از کشورهاي پيشرفته دنيا ارايه تسهيلات به واحدهاي توليدي با نرخ سود ناچيز و حتي صفر درصد محاسبه مي شود، تصريح کرد: در شرايط فعلي اقتصاد که بسياري از واحدهاي توليدي در کشور مشکل دارند، دولت به ويژه بانک مرکزي بايد با رونمايي از بسته هاي حمايتي از توليد به رونق دوباره آنها کمک کنند.

وي از برگزاري نشست هاي تخصصي با بسياري از واحدهاي توليدي خبر داد و افزود: لازم است بانک ها پس از تاييد اظهارات توليد کنندگان نسبت به ارايه تسهيلات ارزان به آنها اقدام کنند. اين نماينده مردم در مجلس دهم با بيان اينکه بانک ها بايد بدانند که اگر در ارايه تسهيلات به واحدهاي توليدي پيش قدم شوند به نوعي در رونق اقتصادي و حتي کاهش مطالبات خود پيش قدم شده اند، تصريح کرد: رونق توليد و ارايه تسهيلات ارزان از سوي بانک ها همچون زنجيره اي در کشور بوده و به هم مرتبط هستند.

زارع با بيان اينکه دولت و به ويژه بانک مرکزي بايد با وضع بخشنامه اي واحدهاي توليدي را در اولويت ارايه تسهيلات ارزان قرار دهد، گفت: واحدهاي توليدي از جمله واحدهاي محق در دريافت تسهيلات هستند، از اينرو با سخت گيري نبايد زمينه انزوا و حتي تعطيلي آنها را فراهم کرد.