طرح جامع بانکداري اسلامي تا پايان هفته جاري نهايي مي‌شود

تاریخ انتشار : 1398/05/07

به گزارش ايبِنا از خانه ملت، سيدحسن حسيني شاهرودي در تشريح نشست ديروز کميسيون متبوع خود، گفت: دستور کار نخست بررسي طرح جامع بانکداري اسلامي بود که پيشنهادات جديد بانک مرکزي و وزارت امور اقتصادي و دارايي مطرح و مقرر شد آنچه که تا امروز به تصويب رسيده بر مدار خود باقي بماند و پيشنهادهاي جديد تا فردا ارائه شود.

نماينده مردم شاهرود و ميامي در مجلس شوراي اسلامي، با بيان اينکه تا پايان هفته جاري طرح جامع بانکداري اسلامي نهايي مي شود، افزود: با تصويب طرح جامع بانکداري اسلامي بانک مرکزي به سمت استقلال بيشتر حرکت کرده و شوراي فقهي در تمام حوزه هاي تصميم گيري و تصميم سازي حضور يافته و جايگاه قانوني پيدا مي کند.

افزايش اختيارات بانک مرکزي

وي ادامه داد: با تصويب طرح جامع بانکداري اسلامي تمامي شيوه ها، عقود و قراردادهايي که در بانک منعقد مي شود بايد با نظر شوراي فقهي تدوين و تنظيم شود حتي رويه هاي بانکي و هر نوع آيين نامه، بخشنامه و مقررات زير نظر شوراي فقهي انجام مي شود.

حسيني شاهرودي با بيان اينکه در طرح جامع بانکداري اسلامي اختيارات بانک مرکزي بسيار افزايش يافته است، تاکيد کرد: سازماني نظارتي براساس طرح جامع بانکداري اسلامي ايجاد مي شود که به نوعي ذيل شوراي عالي بانک مرکزي است، اما مستقل بوده و با استقلال خود جايگاه رفيعي در حوزه نظارت بر بانک ها که ضعف بزرگ و عمده کشور بوده ايجاد مي کند.

ارائه پيشنهادات نمايندگان درباره طرح ماليات بر عايدي سرمايه مسکن تا سه هفته آينده

سخنگوي کميسيون اقتصادي مجلس شوراي اسلامي، با اشاره به تصويب کليات طرح ماليات بر عايدي سرمايه مسکن در جلسات گذشته کميسيون متبوع خود، تصريح کرد: مقرر شد نمايندگان پيشنهادات خود را درباره اين طرح تا ۳ هفته آينده به کميسيون ارائه دهند تا جزييات اين طرح مورد بررسي قرار گرفته و پس از تصويب در صحن علني مجلس مورد بحث و بررسي قرار گيرد.