ادامه روند کاهش نرخ ارز

تاریخ انتشار : 1398/05/26

محسن بيگلري در گفتگو با خبرنگار ايبِنا با اشاره به روند رو به کاهش نرخ ارز در روزهاي اخير، با بيان اينکه تصميمات مناسبي در حوزه ساماندهي بازار ارز از سوي بانک مرکزي اتخاذ شده است، افزود: تشکيل بازار متشکل ارزي از اقدامات مفيدي است که مي تواند روند کاهش نرخ ارز را تسريع کند.

وي با تاکيد بر اينکه بازار مسکن، طلا و حتي کالاهاي اساسي مردم از نرخ ارز متاثر بوده است، تصريح کرد: با ادامه روند کاهش نرخ ارز و تلاش بانک مرکزي براي ايجاد ثبات در نرخ ها به طور حتم در بازارهاي موازي نيز شاهد بهبود نسبي قيمت ها خواهيم بود.

اين نماينده مردم در مجلس دهم، با بيان اينکه بايد شفافيت در حوزه توزيع ارز افزايش يابد، گفت: در پي کاهش بي سابقه نرخ ارز مردم بايد بدانند که سرمايه گذاري در اين حوزه به صلاح نبوده و به طور حتم به متضرر شدن آنها مي انجامد.

بيگلري با تاکيد بر اينکه با اعتماد مردم به مسئولان روند عرضه ارزهاي خانگي به بازار تشديد شده و کاهش نرخ ارز ادامه پيدا مي کند، افزود: خوشبختانه برنامه هاي بانک مرکزي در راستاي افزايش اعتماد عمومي توانسته تا حدودي در اين مسير موفق باشد.

اين نماينده مردم در مجلس دهم، با بيان اينکه ارايه ارز دولتي در برهه اي به ايجاد فساد اقتصادي دامن زد، تصريح کرد: مهم تر از ارايه ارز دولتي، حمايت از توليد کننده واقعي و مصرف کننده است در اينصورت فسادي نيز در حوزه ارزي ايجاد نخواهد شد.

عضو هيات رييسه کميسيون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شوراي اسلامي، يادآور شد: مجلس آماده همکاري با دولت به ويژه بانک مرکزي در حوزه تنظيم قيمت ها در بازار ارز است.

  •