از مهرماه تمام دريافتي پزشکان با کارتخوان خواهد بود

تاریخ انتشار : 1398/06/06

اميدعلي پارسا در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادي ايلنا درباره مقاومت برخي از پزشکان براي استفاده از دستگاه‌هاي کارتخوان براي عدم پرداخت ماليات اظهار داشت: کليه معاملات کالا و خدمات در تمام اصناف و حرف بايد به سامانه امور مالياتي متصل شوند و اين حکم قانون است که از ابتداي سال مشاغل پزشکي، پيراپزشکي، دندان پزشکي، دام‌پزشکي و داروسازي بايد به اين سامانه متصل شوند که البته تا آماده شدن بسترها به طول انجاميده است.

وي با بيان اينکه اين اقدام و سياست تنها شامل حال جامعه پزشکان نمي‌شود و به تدريج تمام معاملات بايد متصل به سامانه امور مالياتي شوند،‌ گفت: اين الزام و تکليف قانون است که تمام معاملات در کشور شفاف و روشن باشند و ماليات بپردازند.

رييس سازمان امور مالياتي با اشاره به مقاومت پزشکان براي نصب و استفاده از کارتخوان تاکيد کرد: در کشورمان همه از شفافيت  فرار مي‌کنند اما  براي توسعه کشور هيچ راهي جز شفافيت وجود ندارد.

پارسا ادامه داد: پزشکان تا پانزدهم شهريور ماه بايد شناسه دريافت کنند و از مهرماه هم تمام دريافت‌هاي که دارند بايد از طريق کارتخوان باشد.

وي درباره اظهارات برخي از پزشکان مبني بر بحث آموزش نصب و استفاده از کارتخوان گفت: تمام پزشکان مي‌توانند از شرکت‌هايي که دستگاه پز و کارتخوان را خريداري مي‌کنند، آموزش‌هاي لازم براي نصب و استفاده از آن را ببيند. منشي پزشکان مي‌توانند نسبت به نصب و استفاده از کارتخوان اقدام کنند و آموزش آن حداکثر ۱۵ دقيقه زمان خواهد برد.

رئيس سازمان امور مالياتي با اشاره به آخرين رقم فرار مالياتي در کشور گفت: در حال حاضر رقم فرار مالياتي در کشور به ۴۰ هزار ميليارد تومان رسيده است. برآوردي از اين که چه مشاغل و چه قشري بيشترين فرار مالياتي را دارند انجام نشده است اما نهادسازي و اقدامات لازم براي اينکه فرار مالياتي را در همه بخش‌ها به حداقل برسانيم را دنبال مي‌کنيم.