اختيارات رييس کل بانک مرکزي در ساماندهي بازار ارز تمديد شد

تاریخ انتشار : 1398/06/24

به گزارش ايبِنا به نقل از مهر، علي ربيعي، سخنگوي دولت درباره تصميم سران سه قوه در جلسه امروز شوراي عالي هماهنگي اقتصادي از تمديد اختيارات رييس کل بانک مرکزي در حوزه بازار ارز براي ادامه روند کنترل و ايجاد ثبات خبر داد و گفت:ما امروز با ثبات قابل قبولي در بازار ارز مواجه هستيم و براي ادامه اين روند نياز بود که اختيارات رئيس کل بانک مرکزي تمديد شود که اين مسئله مصوب شد.

وي با بيان اين که اختيارات سازمان تعزيرات حکومتي در برخورد با کم فروشي و گران فروشي افزايش  پيدا مي‌کند، گفت: بر همين اساس مقرر شد تا يک هفته ديگر قوه قضائيه و دولت يک لايحه يک فوريتي به مجلس ارسال کنند؛ براساس اين مصوبه ما اختياراتي را به سازمان تعزيرات حکومتي داديم که در برخورد با مواردي مثل کم فروشي، گران فروشي، خودداري از عرضه کالا به ميزان متعارف و تبعيض در فروش و مواردي از اين قبيل دستش باز مي‌شود تا بتوانند ثبات فعلي بازار را بيشتر حفظ و کنترل کند.

سخنگوي دولت خاطر نشان کرد:مباحثي که در اين جلسه بحث شد مربوط به کنترل قيمت‌ها، ثبات نسبي خوبي که در بازار ارز ايجاد شده و حمايت از مديران بود.

وي تاکيد کرد: مصوبه ديگر بحث تنظيم بازار کالا و خدمات بود و برخي اشکالات در مصوبه قبلي مورد بحث قرار گرفت که با رفع اشکالات، يک سال ديگر اين مصوبه تمديد شد.

ربيعي ادامه داد: براي جلوگيري از چند قيمتي در بازار، نظارت بر قيمت‌ها و مواردي از اين قبيل در اين مصوبه بر الزام نصب برچسب قيمت بر روي کالاها تاکيد شد. بخش ديگري از بحث اين جلسه هم درباره ثباتي بود که در اقتصاد ايجاد شده و نيز حمايت از توليد و رفع موانع آن بود.

لازم به ذکر است که حجت‌الاسلام والمسلمين دکتر حسن روحاني رئيس جمهوري، حجت الاسلام والمسلمين سيد ابراهيم رئيسي رئيس قوه قضائيه، علي لاريجاني رئيس مجلس شوراي اسلامي، اسحاق جهانگيري معاون اول رئيس‌جمهوري،  حجت الاسلام محمد جعفر منتظري دادستان کل کشور، محمود واعظي رئيس دفتر رئيس جمهوري،  حجت‌الاسلام والمسلمين غلامحسين محسني اژه‌اي معاون اول قوه قضائيه،   و جمعي از نمايندگان مجلس نيز در جلسه شوراي عالي هماهنگي اقتصادي حضور پيد کردند.

  •