گزارش بدهي‌ها و مطالبات دولت به رييس جمهوري ارائه شد

تاریخ انتشار : 1398/07/10

به گزارش ايبِنا، معاونت نظارت مالي و خزانه داري کل کشور اعلام کرد: در اجراي حکم بند (ب) ماده (۱) قانون رفع موانع توليد رقابت پذير و ارتقاي نظام مالي کشور گزارش بدهي‌ها و مطالبات دولت و شرکت هاي دولتي براي سه ماهه اول سال ۱۳۹۸، به منظور ارايه به کميسيون‌هاي ذيربط در مجلس شوراي اسلامي در معاونت نظارت مالي و خزانه داري کل کشور (مرکز مديريت بدهي‌ها و دارايي هاي مالي عمومي) تهيه و براي رييس جمهور محترم ارسال شده است. 

اين گزارش مي افزايد: به منظور احصا و گزارش ارقام بدهي‌ها و مطالبات بخش عمومي و در اجراي حکم ماده مذکور، از آبان ماه سال ۱۳۹۴ تاکنون بالغ بر ۱۸ فقره گزارش بدهي‌ها و مطالبات در مقاطع سه ماهه و سالانه براي مراجع قانوني ذيربط توسط مرکز مديريت بدهي‌ها و دارايي‌هاي مالي عمومي و با همکاري ادارات کل امور اقتصادي و دارايي استان‌ها تهيه گرديده است. 

بر اساس اين گزارش، تا کنون بيش از ۹۰ هزار فقره گزارش از بيش از ۳۵۰۰ نقطه گزارشگري (دستگاه اجرايي) از طريق سامانه مديريت اطلاعات بدهي ها و مطالبات دولت (سماد) دريافت گرديد که مبناي تهيه گزارشات مجموعه دولت و شرکت‌هاي دولتي بوده است. 

گفتني است، فرآيند اخذ اطلاعات طبق بخشنامه معاونت نظارت مالي و خزانه داري کل کشور از سال ۱۳۹۵ تاکنون بصورت الکترونيکي و از طريق سامانه مذکور است.