طرح جايگزيني آب شرب مشهد الگوي اقتصاد مقاومتي است

تاریخ انتشار : 1398/08/04

مشهد- ايرنا- وزير امور اقتصادي و دارايي گفت: طرح جايگزيني آب شرب مشهد به روش بيع متقابل الگوي اقتصاد مقاومتي در کشور و داراي ويژگي‌هاي قابل توجه است.

فرهاد دژپسند روز شنبه در حاشيه بازديد از تصفيه خانه خين عرب و پروژه "تامين آب شرب مشهد با جايگزيني پساب" افزود: اين پروژه داراي ويژگي‌هاي متعدد و قابل توجه است که مي‌تواند به عنوان الگو در سراسر کشور مورد استفاده قرار گيرد.

وي با بيان اينکه براي اولين بار است که در بخش آب به روش "باي بک" يا بيع متقابل چنين پروژه اي اجرا مي‌شود اظهار داشت: در ساير استان‌هاي کشور نيز مي‌توان اين روش را مورد استفاده قرار داد.

وزير امور اقتصادي و دارايي گفت: يک شرکت دانش بنيان در ساخت ايستگاه پمپاژ اين پروژه حضور دارد که از جمله ويژگي‌هاي قابل توجه آن است، اين مشارکت نشان از کاربرد موثر علم و فناوري در عرصه عمل است و علاوه بر اينکه وابستگي ما را به خارج از کشور کاهش داده، موجب افزايش بهره وري و کار مدرن نيز شده است.

وي افزود: همچنين در اين روش با کمک بخش خصوصي و توسعه مشارکت اين بخش کمک‌هاي دولت مانند اهرم مورد استفاده قرار گرفته و کار به نحو بهتري انجام شده است.

دژپسند با بيان اينکه وضعيت "کشف رود" از چندين سال قبل بسيار نگران کننده بود اظهار داشت: هم اکنون با اقدامات انجام شده شاهد بارقه اي از اميد در اين منطقه هستيم و اجراي طرح جايگزيني آب شرب نمادي از اين اقدامات موثر است.

وي ادامه داد: اين طرح به عنوان يک کار ميان مدت اجرا مي‌شود که در قالب آن علاوه بر تامين آب شرب مشهد، آب زراعي مورد نياز مناطق تامين کننده آب مشهد نيز به نحو احسن تامين مي‌گردد.

وي افزود: به عنوان فرمانده ستاد اقتصاد مقاومتي در خراسان رضوي خود را مکلف مي دانم براي توسعه و تسريع اجراي اين طرح که به مثابه سند افتخار براي استان و کشور در جهت اهداف اقتصاد مقاومتي محسوب مي شود تمام تلاش خود را به کار ببندم.

در اجراي طرح "تامين آب شرب مشهد با جايگزيني پساب" آب کشاورزي اين شهرستان به جاي تامين از منابع آب شرب همچون سد طرق از پساب تصفيه شده اين شهر تامين و در اختيار کشاورزان قرار مي‌گيرد.

  •  
  •  
  •  
  •  
  •