طرح گواهي اعتبار مولد «گام» در شوراي پول و اعتبار مطرح مي شود

تاریخ انتشار : 1398/08/21

به گزارش ايبِنا به نقل از روابط عمومي بانک مرکزي عبدالناصر همتي در خصوص طرح گام گفت: کارهاي کارشناسي و اخذ نظرات کارشناسي انجام شده است و در جلسه آتي شوراي پول و اعتبار مطرح خواهد شد.

 وي افزود اميدواريم با تصويب اين طرح، بخشي از مشکل سرمايه در گردش واحدهاي توليدي رفع و شاهد رونق بيش از پيش توليد باشيم.

رييس کل بانک مرکزي با بيان اينکه شرايط اقتصادي کشور ويژه است گفت: عليرغم محدوديتها و تحريم ها، شاخص هاي اقتصادي در زمينه هاي متعدد از جمله صنعت و کشاورزي مثبت است و لازم است همه ما به آرامش موجود و ثبات ايجاد شده در بازار ‌توجه کرده و به تداوم آن کمک کنيم.

 همتي ثبات اقتصادي توأمان با رشد اقتصادي را از سياست‌هاي اصلي بانک مرکزي خواند و گفت: با تداوم تدابير و سياست‌هاي اقتصادي دولت و بانک مرکزي در عمده بازارها از جمله بازار ارز شاهد ثبات هستيم.

رييس شوراي پول و اعتبار با اشاره به اينکه بخش خدمات مولد بسيار مهم است افزود: بخش خدمات کشور سهم مهمي در ارزش افزوده و اشتغال دارد و بانک مرکزي از آن حمايت خواهد کرد.
همتي تاکيد کرد خوشبختانه به مدد نگاه به درون و اتکا به ظرفيت‌هاي داخلي، اقتصاد غير نفتي شاهد رشد و شکوفايي است.

همتي در بخش ديگري از سخنان خود به موضوع کنترل تورم پرداخت و گفت: آمارهاي استخراجي نشان دهنده کنترل و کاهش مداوم ماهانه تورم توام با مديريت نقدينگي است.

رئيس کل بانک مرکزي در خصوص تامين ارز توسط بانک مرکزي گفت: آمارها نشان دهنده تامين ۲۴ ميليارد دلار در سال جاري براي واردات است و اين خود مويد موفقيت کشور در کاستن از فشار تحريم ها است ضمن آنکه روند بازگشت ارز حاصل از صادرات نيز رو به افزايش است.

  •