تقويت تسهيلات‌دهي نظام بانکي با فروش امول مازاد

تاریخ انتشار : 1398/09/04

 

عضو کميسيون اقتصادي مجلس با اشاره به اينکه قانون در خصوص فروش اموال مازاد دست بانک‌ها را باز گذاشته است، گفت: بانک‌ها بايد با فروش اموال مازاد خود روند تسهيلات دهي را تقويت کنند.

سيدتقي کبيري در گفتگو با خبرنگار ايبِنا با اشاره به عملکرد شبکه بانکي در سال هاي اخير گفت: عمدتا بانک ها در گذشته به دليل اينکه کار بنگاه داري سود داشت به دنبال اين کار رفتند و حتي در يک مقطع زماني دچار مشکل  مالي نيز شدند.

نماينده مردم خوي و چايپاره در مجلس شوراي اسلامي افزود: اکنون بهترين راهکار شبکه بانکي براي رهايي از مشکلات چند سال اخير فروش اموالي است که به عنوان دارايي منجمد در اختيار دارند.

کبيري با تاکيد بر اينکه قانون در خصوص فروش اموال مازاد دست بانک ها را باز گذاشته است، تصريح کرد: با روي کار آمدن دولت الکترونيک و انجام همه امور بانکي در بستر وب نيازي به گسترش شعب فيزيکي نيست.

اين نماينده مردم در مجلس دهم با بيان اينکه اعتماد مردم به بانک ها بايد بيشتر شود، گفت: اگر مردم به شبکه بانکي بي اعتماد شوند سرمايه ها سر از بازارهاي کاذب در خواهند آورد و در نتيجه نقدينگي سرگردان تورم را بيش از پيش مي کند.

وي با تاکيد بر اينکه در چند سال اخير بازار سرمايه توانسته اعتماد مردم را جلب کند، افزود: بانک و بورس به عنوان بازار سرمايه بايد در تعامل و رقابتي سالم به مديريت نقدينگي در جامعه کمک کنند.

اين نماينده مردم در مجلس دهم ادامه داد: مجموعه بانک ها و بازار سرمايه بايد در مديريت نقدينگي بازار در کنار مسئوليت هاي تعريف شده خاص خود در هدف مشترک به سمت توليد به کمک يکديگر بپردازند.

عضو کميسيون اقتصادي مجلس شوراي اسلامي يادآور شد: مجلس بارها در خصوص کمک به دولت براي بهبود وضعيت شبکه بانکي اعلام آمادگي کرده و در صورت لزوم به تدوين قانون مورد نياز نيز مي پردازد.