آخرين وضعيت بانک‌هاي ادغامي

تاریخ انتشار : 1398/09/16

معاون نظارتي بانک مرکزي آخرين وضعيت بانک‌هاي ادغامي را تشريح کرد و گفت: براساس تفاهم اوليه کاهش ۱۰ درصدي تعداد شعب هريک از اين بانک‌هاي مشمول ادغام در دستور کار بوده که در حال انجام است.

فرهاد حنيفي در گفتگو با خبرنگار ايبِنا، درباره آخرين وضعيت ۵ بانک ادغامي قوامين، انصار، حکمت ايرانيان، مهر اقتصاد و موسسه کوثر، اظهار داشت: طبق مصوبات کميته راهبري در حال حاضر بين ۶۰ تا بيش از ۹۵ درصد از سهام اين بانک‌ها  از طريق سازمان بورس اوراق بهادار به بانک سپه منتقل شده است.

وي افزود: همچنين در چند ماه اخير زمينه انتخابات هيات مديره فراهم و اين انتخابات برگزار شد و هيات مديره‌اي که در اين بانک‌ها مستقر شدند با هماهنگي بانک سپه و مراجع ذي صلاح و براساس فرآيندي که براي ساير بانک‌ها بود انتخاب شدند.

معاون نظارتي بانک مرکزي ادامه داد: از نظر اقداماتي که در حال انجام است، بيش از ۹۰ درصد دارايي‌هاي غيرپولي نظير املاک، ساختمان‌ها و ... قيمت گذاري شده و در بخش دارايي‌هاي پولي نيز اقدامات اوليه انجام شده و منتظر صورت‌هاي مالي حسابرسي شده هستند و از نظر صحت عمليات هم محاسبات اين عمليات درحال انجام است.

به گفته حنيفي، با توجه به اينکه هر کدام از اين بانک‌ها نيروهاي خاص خود را دارند و بحث ادامه کار اين نيروها و محرمانگي اطلاعات اهميت زيادي دارد اين موضوع هم در حال طراحي است و هماهنگي‌هاي مربوط به تدوين شيوه نامه انجام شده است.

وي درباره روند کاهش تعداد شعب اين بانک‌ها توضيح داد که براساس تفاهم اوليه کاهش ۱۰ درصدي تعداد شعب هريک از اين بانک‌هاي مشمول ادغام در دستور کار بوده که در حال انجام است و انتظار مي‌رود اين بانک‌ها تا پيش از نهايي شدن ادغام اقدامات لازم را انجام دهند.

معاون نظارتي بانک مرکزي گفت: همچنين قرار است پس از تکميل کار کارشناسي، قيمت سهام  اين بانک‌ها  مشخص و مبناي تسويه حساب قرار ‌گيرد، البته براي آخرين گروه باقي مانده و سهامداران عمده مي‌توانيم تا پايان سال شاهد تحقق اين موضوع باشيم.