لايحه اصلاح نظام بانکي در مرحله چکش کاري

تاریخ انتشار : 1398/09/27

نايب رئيس مجلس گفت: لايحه اصلاح نظام بانکي در مجلس در حال چکش کاري هاي نهايي است.

عبدالرضا مصري  در گفتگوي با خبرنگار ايبِنا، با اشاره به آخرين خبرها در خصوص لايحه اصلاح نظام بانکي، گفت: اين لايحه در دستور کار بررسي مجلس بوده و به زودي نهايي مي شود.

وي با بيان اينکه علت تاخير در رسيدگي به برخي لوايح در مجلس خام بودن آن ها است، افزود: بسياري از لوايحي که در مجلس در دست بررسي است به علت برخي ايرادات و همچنين خام بودن آن ها در مجلس دوباره تدوين مي شود.

مصري با تاکيد بر اينکه لايحه ماليات بر ارزش افزوده و همچنين خدمات کشوري از نمونه لوايحي است که زحمت تدوين دوباره آن ها به مجلس واگذار شده است، تصريح کرد: اينکه تصويب نهايي لايحه اصلاح نظام بانکي نيز در مجلس طولاني شده به همين دليل است.

وي با بيان اينکه اگر لوايح در دولت به درستي چکش کاري شود مجلس بلافاصله رسيدگي به آن ها را در صحن آغاز مي کند، گفت: اينکه مجلس بخواهد لايحه اي را دوباره از الف تا ي بازنويسي کند زمان رسيدگي به آن را طولاني مي کند.
اين نماينده مردم در مجلس دهم، با تاکيد بر اينکه در بررسي لايحه اصلاح نظام بانکي نيز نظرات کارشناسان مربوطه و همچنين مسئولان بانکي کشور اخذ شده است، تصريح کرد: به طور حتم لايحه با در نظر گرفتن همه جوانب و با پختگي کافي به زودي بررسي نهايي و تصويب خواهد شد.

مصري ادامه داد: موضوع جالبي که در جلسات کارشناسي لايحه اصلاح نظام بانکي مطرح مي شود اين است که کارشناسان دولتي اظهار مي کنند در تدوين آن از نظرات آن ها استفاده نشده است.

نايب رئيس مجلس شوراي اسلامي، يادآور شد: با تصويب نهايي لايحه مذکور و اخذ نظرات کارشناسانه در آن به طور حتم تحولي در سيستم بانکداري کشور شاهد خواهيم بود.