روش‌هاي نوين تامين مالي براي توليد

تاریخ انتشار : 1398/09/30

رييس کميسيون ويژه حمايت از توليد ملي مجلس بر ضرورت استفاده بخش توليد از روش‌هاي نوين تامين مالي تاکيد کرد و گفت: در حوزه تامين مالي نبايد همه تخم مرغ‌ها را در سبد بانک‌ها گذاشت.

حميدرضا فولادگر در گفتگو با خبرنگار ايبِنا با بيان اينکه نقدينگي و تامين مالي از چالش هاي پيش روي توليدکنندگان است، گفت: بايد راهکاري براي اين موضوع از سوي مسئولان مربوطه اتخاذ شود، در غير اينصورت بايد شاهد رشد آمار بيکاري در کشور باشيم.

نماينده مردم اصفهان در مجلس شوراي اسلامي، با تاکيد بر اينکه از سال گذشته تاکنون عامل ديگري نيز بر عوامل قبلي در حوزه معضلات پيش پاي توليدکنندگان افزوده شده است، افزود: تعدد بخشنامه ها، تصميمات و همچنين بحث نوسانات قيمت ها از موضوعاتي است که معضلات پيش پاي بخش توليد را بيش از پيش کرده است.

وي با بيان اينکه نوسانات قيمت و تعدد تصميم گيري ها از سال گذشته از موانع برتر پيش پاي بخش توليد بوده، اما بحث نقدينگي همچنان از موانع اصلي است، تصريح کرد: توليدکنندگان ما هنوز به بانک ها به ديده تامين منابع نگاه مي کنند که اين به هيچ وجه صحيح نبوده و بايد تغيير کند.

فولادگر با تاکيد بر اينکه اخيرا وزارت صمت نيز بر تامين ۷۰ درصدي منابع از سوي بانک ها تاکيد کرده است، گفت: بايد روش هاي متنوع تامين منابع از جمله بازار سرمايه و غيره در نظر گرفته شود تا فشار از شبکه بانکي در اين حوزه کاهش پيدا کند.

اين نماينده مردم در مجلس دهم، با بيان اينکه در حوزه تامين مالي نبايد همه تخم مرغ ها را در سبد بانک ها گذاشت، افزود: روش هاي تامين مالي از طريق ابزارهاي مالي نوع جديد از جمله فکتورينگ، مشارکت و همچنين جذب سرمايه گذار نيز مي تواند به رفع مشکلات پيش روي بخش توليد کمک کند.