پرداخت ۸۴.۵ ميليون تومان به ازاي هر فقره تسهيلات بانکي

تاریخ انتشار : 1398/10/08

معاونت بررسي‌هاي اقتصادي اتاق بازرگاني تهران در گزارشي به تسهيلات پرداختي بانک‌ها طي هشت ماهه نخست سال ۹۸ پرداخته و نوشته که به ازاي هر فقره تسهيلات، ۸۴.۵ ميليون تومان پرداخت شده است.

به گزارش خبرنگار ايبِنا، براساس گزارش منتشر شده در معاونت بررسي‌هاي اقتصادي اتاق بازرگاني تهران، بانک‌ها در هشت ماهه نخست سال ۱۳۹۸ بيش از ۵۳۱ هزار ميليارد تومان تسهيلات بانکي پرداخت کرده‌اند که در مقايسه با تسهيلات پرداختي در مدت مشابه سال قبل از آن، ۲۸ درصد رشد نشان مي‌دهد.

حدود ۵۴ درصد از اين رقم براي تامين سرمايه در گردش بنگاه‌ها پرداخت شده است. با اين حال اين سهم نسبت به هشت ماهه سال قبل، کاهش ۵.۵ واحد درصدي را از کل تسهيلات پرداختي نشان مي‌دهد.

براساس اين گزارش تامين سرمايه در گردش بنگاه‌ها از رشد حدود ۲۸ درصدي تسهيلات پرداختي بانک‌ها، سهمي ۹.۱ درصدي داشته است. در هشت ماهه نخست ۱۳۹۸، سهم بخش خدمات از کل تسهيلات پرداختي ۳۵ درصد و سهم بخش صنعت و معدن ۳۱ درصد بوده است.

بانک‌ها در مدت زمان مورد گزارش به طور متوسط ۶۴۶ ميليون تومان به ازاي هر فقره تسهيلات به بخش صنعت و معدن پرداخت کرده‎‌اند که اين رقم بالاترين رقم متوسط تسهيلات به ازاي هر فقره است. با اين حال هر فقره تسهيلات در بخش کشاورزي به طور ميانگين ۴۶ ميليون تومان بوده که پايين‌ترين رقم متوسط تسهيلات به ازاي هر فقره است.