تحليل بازار بورس از زبان يک کارشناس

تاریخ انتشار : 1398/10/17

يک کارشناس ارشد بازار سرمايه با تاکيد بر اينکه در روزهاي آينده بازار از فروش هيجاني عقب‌نشيني مي‌کند، گفت: قطعا زودتر از يک ماه تکليف بازار مشخص خواهد شد و بازار دوباره به نقطه اوج خود باز مي‌گردد.

يوسف هاشمي در گفت‌وگو با ايسنا، با اشاره به شهادت سپهبد قاسم سليماني اظهار کرد: اتفاقي که رخ داد بزرگ بود و پيامدهاي آن در همه قسمت‌ها نمايان شد. ريزش بازار بورس نيز پس از اين اتفاق دور از ذهن نبود. معمولا در بازارهاي جهاني زماني که چنين اتفاقي بزرگ رخ مي‌دهد، بازار را به مدت يک يا دو روز تعطيل مي‌کنند که تحليلگران بتوانند شرايط آن را تحليل کنند.

اين کارشناس ارشد بازار سرمايه با تاکيد بر اين که در روزهاي آتي قدرت تحليل بيشتري به تحليلگران بازار داده مي‌شود، توضيح داد: در روزهاي آتي با مشخص شدن ابعاد واقعه و همچنين بازخورد کشورهاي مختلف، روند بازار مي‌تواند سمت و سويي معقولانه به خود گيرد. در واقع تحليلگران اطلاعات بيشتري به دست مي‌آورند که قابل تحليل باشد.

هاشمي با بيان اين که واقعه رخ‌داده اقتصادي نيست، اظهار کرد: به همين دليل نمي‌توان تاثير آن را روي تک تک شرکت‌هاي اقتصادي ديد. مي‌توان گفت از آنجاکه بازار در حال حاضر اطلاعات ندارد، اين واقعه را به وقايع اقتصادي مرتبط مي‌داند و به همين دليل عقب نشيني کرده است. زماني که بازار به اطلاعات مناسب دست پيدا مي‌کند، مي‌بيند که شايد در اين مورد اشتباه کرده و روند ديگري در پي بگيرد.

وي با تاکيد بر اينکه بازار نياز به فرصت دارد گفت: در همه بازارهاي دنيا زماني که يک اتفاق سياسي در اين ابعاد رخ دهد ريزش بازار دور از ذهن نيست و بايد به بازار فرصت داد. پس از آن بازار از فروش هيجاني عقب نشيني مي‌کند.

هاشمي به اين سوال که چه زماني بازار بورس روند صعودي خود را در پيش خواهد گرفت گفت: قطعا زودتر از يک ماه تکليف بازار مشخص خواهد شد، زيرا در حال حاضر شرايط اقتصادي طوري است که روند صعودي به نفع بازار است و قطعا بازار دوباره به نقطه اوج خود باز مي‌گردد.

به گزارش ايسنا، در پي ترور بامداد جمعه ۱۳ دي‌ماه که منجر به شهادت سپهبد قاسم سليماني و همرزمانش در بغداد شد، شاخص بورس با افت زيادي مواجه شد. اين اتفاق شاخص بورس جهاني را هم متاثر کرد.