بانک مرکزي تا حد امکان از فعالان بخش خصوصي و تعاوني حمايت مي‌کند

تاریخ انتشار : 1398/11/01

رييس کل بانک مرکزي گفت: بانک مرکزي تا حد امکان از فعالان بخش خصوصي و تعاوني حمايت مي‌کند.

به گزارش ايبِنا به نقل از روابط عمومي بانک مرکزي، رئيس کل بانک مرکزي عصر امروز در جلسه دوره اي رؤساي اتاق هاي بازرگاني، اصناف و تعاون در محل اتاق اصناف گفت: فعالان بخش خصوصي و تعاوني، موتور محرکه رشد اقتصادي کشور هستند و بانک مرکزي با تمام توان و تا حد امکان در راستاي رفع موانع آنها در زمينه ريال و ارز تلاش مي کند.

دکتر همتي با اشاره به نتايج حاصل از برگزاري اين جلسات افزود: ايجاد شناخت و درک متقابل نسبت به مشکلات، اولين مرحله رفع مشکلات است و خوشبختانه تاکنون تصميمات مفيدي در اين جلسات اخذ شده است.

همتي بيان داشت: با توجه به تحريم هاي سنگين و بي‌سابقه، اقتصاد کشور در شرايط خاصي قرار دارد و با توجه به اين شرايط، بانک مرکزي ناچار به اتخاذ سياست ها با توجه به منافع کلي کشور است.

وي ادامه داد: در اين شرايط با عنايت به توصيه‌هاي مقام معظم رهبري، توجه به اصول اقتصاد مقاومتي و ظرفيت هاي داخلي، تقويت اقتصاد بايد مورد توجه قرار گيرد.

رئيس کل بانک مرکزي با تشکر از اقدامات فعالان بخش خصوصي و تعاوني کشور تصريح کرد: مقاومت در برابر تحريم ها بدون همراهي اين عزيزان امکان پذير نبود و بانک مرکزي به تنهايي قادر به مديريت اين شرايط نخواهد بود.

وي ادامه داد: خوشبختانه عليرغم تمام فشارها، اقتصاد کشور با ثبات است و مقاومت مردم عزيز نيز در اين شرايط جاي تقدير دارد. اعضاي اتاق هاي بازرگاني، اصناف و تعاون نيز ضمن تشکر از برگزاري اين جلسات و اهتمام بانک مرکزي به حل مشکلات و موانع موجود، به طرح پيشنهادات، دغدغه ها و موارد مدنظر پرداختند و در پايان تصميمات لازم اتخاذ شد.