ريل‌گذاري مناسب براي چابک‌سازي نظام بانکي

تاریخ انتشار : 1398/11/02

عضو کميسيون اقتصادي مجلس عنوان کرد: بايد با ريل‌گذاري مناسب در مسير فروش اموال مازاد، چابک‌سازي هر چه بيشتر شبکه بانکي پيگيري شود.

شهاب نادري در گفتگو با خبرنگار ايبِنا درباره عملکرد بانک ها در فروش اموال مازاد گفت: دليل بانک ها در خصوص نبود مشتري تنها رويه واگذاري ها را با تاخير مواجه مي کند، زيرا همه مي دانيم اگر قيمت منطقي اعلام شود مشتري وجود دارد.

نماينده مردم پاوه در مجلس شوراي اسلامي با تاکيد بر اينکه تاخير در فروش اموال مازاد شبکه بانکي به ضرر چابک سازي اين سيستم است، افزود: در هيچ کجاي دنيا بانک ها اين ميزان اموال ندارند و به نوعي بنگاه داري اکنون رسالت اصلي شبکه بانکي شده است.

نادري با بيان اينکه قانون فروش و واگذاري اموال مازاد بانک‌ها بايد اجرايي شود، تصريح کرد: بانک ها با اجراي اين قانون مسير تسهيلات دهي به توليد و صنعت و به نوعي عمل به رسالت خود را هموار مي کنند.

وي با تاکيد بر اينکه بانک مرکزي بايد با بررسي اموال بانک ها زمينه واگذاري آنها را تسهيل کند، افزود: بايد با در نظر گرفتن مشوق هايي تسريع در واگذاري اموال مازاد بانکي پيگيري شود. اين نماينده مردم در مجلس دهم با بيان اينکه غير از بانک مرکزي، وزارت اقتصاد هم مي تواند از طريق نظارت بر عملکرد بانک‌ها آنها را ملزم به فروش اموال مازاد کند، گفت: بايد با ريل گذاري مناسب در مسير فروش اموال مازاد چابک‌سازي هر چه بيشتر شبکه بانکي پيگيري شود.

  •