بررسي تقسيط بدهي واحدهاي توليدي در جلسه امروز شوراي پول و اعتبار

تاریخ انتشار : 1398/11/15

مصوبه ستاد تسهيل در خصوص پرداخت ۵ درصد اصل و سود بدهي و يکسال تنفس و تقسيط حداکثر ۵ ساله بقيه بدهي واحد توليدي به بانک، امروز در شوراي پول و اعتبار بررسي مي‌شود.

به گزارش ايبِنا، ميثم زالي، دبير ستاد تسهيل و رفع موانع توليد در برنامه تيتر امشب سيما، گفت: نگاه بانک مرکزي و دولت به اين مصوبه براي حل مشکل واحدهاي توليدي و بانک‌ها مثبت است و با تصويب و ابلاغ اين مصوبه هم واحدهاي توليد بدهکار سود مي‌برند و هم بانک‌ها مي‌توانند به مطالباتشان برسند.

وي با اشاره به پيگيري ستاد براي افزايش ضمانت اجرايي مصوبات ستاد تسهيل گفت: بانک‌ها و دستگاه‌هاي اجرايي مثل سازمان امور مالياتي و تامين اجتماعي همکاري خوبي با ستاد دارند. وي گفت: مصوبه شامل آن دسته واحدهاي توليدي است که تسهيلاتي دريافت کرده‌اند و هزينه توليد شده که ۹۰ درصد توليدکنندگان اين گونه‌اند و هم به بانک‌ها و به بدهکاران عمده کمک مي‌کنيم تا بتوانند بدهي‌شان را بپردازند و مطالباتشان را به تدريج وصول کنند.

زالي افزود: با ايفاي تعهدات به بانک‌ها قطعا بانک‌ها با اختياراتي که دارند نيز جرايم دير کرد آن‌ها را خواهند بخشيد. دبير ستاد تسهيل و رفع موانع توليد نيز با ابراز اميدواري در خصوص اصلاح سريع‌تر قانون ماليات بر ارزش افزوده گفت: ۶۰ درصد ماليات کشور را توليد مي‌دهد و در هيچ جاي دنيا اينگونه نيست و اين موضوعي است که هزينه سربار توليد را بالا مي‌برد و اصلاح قانون ماليات بر ارزش افزوده از مطالبات به حق توليدکنندگان است.

  •