واکنش همتي درباره انتقال ايران به ليست سياه FATF

تاریخ انتشار : 1398/12/03

رييس کل بانک مرکزي در واکنش به انتقال ايران به ليست سياه FATF، در اينستاگرام نوشت: عملکرد بانک مرکزي به مردم اطمينان داده که چنين وقايعي مشکلي براي تجارت خارجي و ثبات نرخ ارز ايجاد نمي کند.

گروه ويژه اقدام مالي (FATF)، امروز (جمعه) ايران را در ليست سياه خود قرار داد.
بدنبال اين تصميم «عبدالناصر همتي» رييس‌ کل بانک مرکزي با انتشار پستي در اينستاگرام نوشت: بار ديگر، دشمني آمريکا و رژيم اشغالگر قدس با مردم ايران، خود را در قالب مخالفت با توصيه کارشناسان مجموعه FATF در مورد گام‌هايي که ايران در زمينه عمل به تعهدات خود در  مورد مبارزه با تأمين مالي تروريسم و پول شويي انجام داده است، نشان داد.
وي ادامه داد: اين رفتار سياسي و غير فني از تابستان ١٣٩٥ تا امروز ادامه داشته است. گاه بصورت بهانه جويي‌هاي غير فني در جريان مجمع FATF توسط نماينده آمريکا و کشورهاي هم پيمانش و گاه نيز بصورت تلاش براي اخلال در گزارش‌هاي کارشناسي.

همتي در ادامه افزود: درحالي که در تمام بيانيه هاي مجمع گروه ويژه اقدام مالي، مشخص بود که کشور ما گام‌هاي بلندي در اين مسير برداشته است. مردم عزيزمان خوب ميدانند که در اين دوران سخت تحريم‌هاي ظالمانه و فشار حداکثري، نظام پولي و مالي کشورمان توانسته است ارتباطات تحريم ناپذيري با نظام پولي و مالي دنيا، خارج از چارچوب FATF برقرار کند که تا حد زيادي تهديدهاي ناشي از سنگ اندازي و دشمني امريکا را مهار کرده است. بانک مرکزي نيز، با همراهي ساير بخش‌هاي اقتصادي، مسير خود را در جهت بر آورده ساختن نيازهاي تجاري کشور، بدون وقفه انجام خواهد داد.

وي در پايان پست اينستاگرامي خود نوشت: عملکرد بانک مرکزي در طول  يک‌سال گذشته اين اطمينان خاطر را نزد مردم عزيز ايجاد کرده است که چنين وقايعي، مشکلي براي تجارت خارجي ايران و ثبات نرخ ارز ايجاد نخواهد کرد.

  •