سررسيد وام‌هاي قرض‌الحسنه و تسهيلات برخي کسب‌وکارها به تعويق افتاد

تاریخ انتشار : 1398/12/14

تهران - ايرنا - رئيس کل بانک مرکزي اعلام کرد: اقساط تسهيلات کسب و کارهايي که به دليل شرايط ناشي از شيوع کرونا دچار مشکل شده‌اند و همينطور اقساط تسهيلات قرض‌الحسنه کليه اشخاص، در ماه‌هاي اسفند ۹۸ و فروردين و ارديبهشت ۹۹ بدون وضع هر گونه جريمه يا کارمزد به زمان انتهاي اقساط آنها منتقل شد.

«عبدالناصر همتي» شامگاه سه‌شنبه در صفحه شخصي خود در شبکه اجتماعي اينستاگرام نوشت: در جلسه عصر امروز (سه‌شنبه ۱۳ اسفند) شوراي پول و اعتبار تصميمات مهمي براي حمايت از صاحبان کسب و کارها، خصوصا فعاليت‌ها و حرف خرد که به دليل شرايط ناشي از شيوع کرونا دچار مشکلات مالي شده‌اند اتخاذ شد.
طبق اعلام رئيس کل بانک مرکزي، مصاديق اين کسب و کارها توسط دولت تعيين مي‌شود؛ نظير هتل‌ها، رستوران‌ها، بخشي از حمل و نقل و ... .
همتي اضافه کرد: به اين صورت که، اقساط تسهيلات آنها و نيز اقساط تسهيلات قرض‌الحسنه کليه اشخاص، طي ماه‌هاي اسفند ۹۸ و فروردين و ارديبهشت ۹۹ بدون وضع هر گونه جريمه يا کارمزد به زمان انتهاب اقساط آنها منتقل بشود.
وي افزود: کليه بانک‌ها و موسسات اعتباري غيربانکي موظف هستند بر اساس مصاديق اعلامي دولت و درخواست مشتري، مساعدت لازم با را به عمل آورند.
همتي اضافه کرد: بالطبع بانک مرکزي نيز در کنار مديران بانک‌ها خواهد بود و در صورت نياز به حمايت مالي، پشتيابي لازم را از آنها به عمل خواهد آورد.