نقش بانک‌ها در کاهش خروج ارز از کشور

تاریخ انتشار : 1399/02/13

عضو کميسيون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس به تشريح وظايف شبکه بانکي در حمايت از توانمندي‌هاي داخلي پرداخت و گفت: بانک‌ها مي‌توانند در خودکفايي کشور و کمک به اقتصاد موثر باشند.

غلامعلي جعفرزاده ايمن آبادي در گفتگو با ايبِنا با بيان اينکه حمايت از شرکت‌هاي دانش بنيان مي‌تواند ارزآوري خوبي براي کشور داشته باشد، گفت: متاسفانه دولت و شبکه بانکي تاکنون به اين حوزه توجهي چنداني نداشته‌اند.

نماينده مردم رشت در مجلس شوراي اسلامي با تاکيد بر اينکه متاسفانه شناخت از شرکت‌هاي دانش بنيان در کشور ما بسيار ضعيف است، افزود: ارايه تسهيلات ارزان و کمک به شرکت‌هاي دانش بنيان مي‌تواند ارزآوري خوبي براي اقتصاد ما داشته باشد.

وي با بيان اينکه خوشبختانه بسياري از شرکت‌هاي دانش بنيان با توان داخلي توانسته‌اند پيشرفت‌هاي قابل توجهي داشته باشند، تصريح کرد: افزايش توجه به اين نوع توانمندي‌هاي داخلي مي‌تواند تغييرات عديده‌اي را در اقتصاد ما رقم بزند.

اين نماينده مردم در مجلس دهم با تاکيد بر اينکه حمايت از توانمندي‌هاي داخلي بايد افزايش يابد، گفت: حمايت‌هاي مقطعي از اين نوع شرکت‌ها به صلاح نيست زيرا اين شرکت‌ها در بسياري از حوزه‌ها داراي توانمندي بوده و مي‌توانند کمک حال کشور باشند.

جعفرزاده ايمن آبادي با اشاره به اينکه شرکت‌هاي دانش بنيان مي‌توانند در بحث درمان کرونا نيز موثر باشند، افزود: حمايت‌هاي دولتي از اين شرکت‌ها مي‌تواند بسياري از استعدادهاي آنها را شکوفا کند.

وي ادامه داد: بسياري از کشورهاي پيشرفته با دانش فني خود توانسته‌اند بسياري از مسائل اقتصادي را برطرف کنند، از اينرو وظيفه شبکه بانکي و دولت نيز در حوزه کمک به اين نوع شرکت‌ها سنگين است.

عضو کميسيون برنامه بودجه و محاسبات مجلس شوراي اسلامي يادآور شد: کمک به شرکت‌هاي دانش بنيان و ارايه تسهيلات ارزان قيمت بانکي مي‌تواند به کاهش واردات و جلوگيري از ارز نيز کمک کند که اين خود به خودکفايي کمک مي‌کند.