برگزاري جلسه تدوين دستورالعمل اعطاي تسهيلات به صاحبان کسب وکار

تاریخ انتشار : 1399/02/15

تهران- ايرنا- جلسه هم‌انديشي تدوين دستورالعمل طرح اعطاي تسهيلات به صاحبان کسب وکارها به منظور حمايت از آسيب ديدگان ناشي از شيوع ويروس کرونا برگزار شد.

به گزارش روز يکشنبه روابط عمومي بانک مرکزي، جلسه بحث و بررسي دستورالعمل طرح اعطاي تسهيلات به صاحبان کسب و کارهايي که به دليل شرايط ناشي از شيوع ويروس کرونا در فعاليت خود دچار مشکل شده‌اند با حضور هيأت مديره بانک‌ها و موسسات اعتباري و معاون توسعه کارآفريني و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعي و معاون پايش و سياست‌هاي اقتصادي معاونت اقتصادي رياست جمهوري در بانک مرکزي تشکيل شد.

«اکبر کميجاني» قائم مقام اين بانک، ضمن تشکر از نظام بانکي به دليل همراهي در پرداخت تسهيلات يک ميليون توماني به خانوارهاي يارانه بگير، گفت: با همکاري مجموعه نظام بانکي به ويژه حوزه اعتباري آنها تاکنون به ۱۹ ميليون و ۳۶۰ هزار و ۶۴۸ سرپرست خانوار يارانه بگير تسهيلات يک ميليون توماني پرداخت شده است.

وي افزود: امکان واريز مابقي تسهيلات ياد شده نيز به دلايلي از جمله مسدودي حساب، شماره حساب اشتباه، عدم سازگاري شماره حساب با کد ملي ارسالي، نامعتبر بودن اطلاعات معرفي شده و ساير خطاها ميسر نشده است و با اصلاحات انجام ‌شده برخي از اين موارد در هفته آتي با همکاري سازمان هدفمندسازي يارانه‌ها رفع مي‌شود.

کميجاني با اشاره به تدوين رسته‌هاي سيزده‌گانه مشاغل توسط کارگروه بررسي و مقابله با پيامدهاي ناشي از ويروس کرونا، گفت: بر اساس اين دسته بندي، به مشاغلي که با نظر و تصميم ستاد ملي مقابله با کرونا بيشترين خسارت را ديده‌اند از محل اعتبار ۷۵ هزار ميليارد توماني منابع بانکي، تسهيلات اعطا مي‌شود.

در خصوص ثبت نام از متقاضيان، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعي به عنوان متولي اين امر اطلاع رساني خواهد کرد.