دليل تداوم ورود نقدينگي به بازار سهام

تاریخ انتشار : 1399/02/22

يک کارشناس بازار سرمايه گفت: دليل اصلي ادامه رونق بازار سهام ورود نقدينگي است.

ابراهيم خليلي در گفتگو با خبرنگار ايبِنا با اشاره به تداوم روند رو به رشد شاخص و قيمت سهام شرکت‌ها و به نوعي کليت بازار سهام، گفت: اين روزها اقبال سرمايه‌گذاران بيشتر به سمت سهام شرکت‌هاي بزرگ بويژه پالايشي‌ها، بانک‌ها و فلزات اساسي است.

اين کارشناس بازار سرمايه افزود: اين در حالي است که با بازگشايي نماد بانک سايپا و ايران خودرو پيش‌بيني مي‌شود به دليل موضوعاتي چون افزايش سرمايه از محل تجديد ارزيابي در نمادهاي اين گروه و همچنين بازماندن از رشد بازار، صنعت خودرو نيز به جمع نمادهاي مورد اقبال بازار اضافه شده و به عنوان پيشران بازار سهام و شاخص بورس موجب صعود نماگر بازار سهام به ارتفاع يک ميليون و ۲۰۰ هزار واحد شود.

وي اضافه کرد: با توجه با حمايت‌هايي که توسط متوليان اقتصادي از بازار سرمايه مي‌شوند و همچنين رکود حاکم بر ساير بازارها، روند ورود نقدينگي به سمت بازار سهام کاکمان در حال جريان است؛ بنابراين تا مادامي که جريان ورود و حضور نقدينگي در اين بازار ادامه‌دار باشد، رشد و رونق بازار سهام ادامه خواهد داشت.

اين کارشناس بازار سرمايه ادامه داد: علاوه بر اين شدت جريان نقدينگي در بازار سرمايه موجب شده تا اصلاح و استراحت کليت بازار مقعطي و يکي دو روزه باشد. بنابراين به تازه‌واردان و همچنين ساير سهامداران توصيه مي‌شود با توجه به روند کلي و رو به رشد بازار سهام، به افت يکي دو روز قيمت‌ها دقت نکنند و با ديد ميان مدت اقدام به سهامداري کنند.

وي اضافه کرد: نکته قابل توجه ديگر اين که چون روند کلي بازار سرمايه مثبت و رو به رشد است، بدون شک اصلاح يکي دو روزه بازار بهترين فرصت براي خريد سهام شرکت‌هايي است که در روند عادلي عرضه کمي دارند و شرايط براي خريد آنها فراهم نيست.

اين کارشناس بازار سرمايه ادامه داد: يکي از دلايل اقبال سرمايه‌گذاران به بازار سرمايه اين است که افراد با حداقل سرمايه‌ مي‌توانند به بورس ورود کرده و اقدام به خريد و فروش سهام و کسب سود کنند. اين در حالي است که سرمايه‌گذاري در بازارهايي همچون مسکن، خودرو و حتي سکه و طلا به سرمايه قابل توجهي نياز است. به همين دليل مشاهده مي‌شود که اين روزها جريان ورود نقدينگي به سمت بازار سهام از شدت بيشتري برخوردار است.