روند مثبت دسترسي به منابع بانک مرکزي در خارج از کشور

تاریخ انتشار : 1399/02/24

تهران- ايرنا- رئيس‌کل بانک مرکزي با بيان اينکه دسترسي به منابع بانک مرکزي در خارج از کشور روند مثبتي پيدا کرده است، از تامين بيش از ۲.۵ ميليارد دلار در طول ۵۰ روز گذشته از طريق بانک مرکزي و صادرکنندگان غير نفتي خبر داد.

عبدالناصر همتي روز سه شنبه با انتشار يادداشتي در اينستاگرام با اشاره به روند بازار ارز و موضوع تأمين ارز براي واردات کشور، نوشت: عليرغم مشکلات ناشي از شيوع کرونا و اقدامات پيشگيرانه کشورهاي همسايه و بسته شدن بيشتر پايانه هاي مرزي و نيز تعطيلي بسياري از صرافي ها و مراکز جابجايي ارز، در طول ۵۰ روز گذشته بيش از ۲.۵ ميليارد دلار از طريق بانک مرکزي و صادرکنندگان غير نفتي تأمين شده است که حدود ۵۰ درصد آن، عرضه از طريق سامانه نيما بوده است.

رئيس‌کل بانک مرکزي افزود: با احياي مجدد و تدريجي روند صادرات غير نفتي و نفتي، پيش بيني بانک مرکزي از برگشت وضعيت طبيعي صادرات غيرنفتي و عرضه ارز به روال گذشته حکايت مي‌کند.

وي اضافه کرد: جو رواني و تبليغاتي ايجاد شده در مورد ميزان تورم انتظاري و شرايط آتي ارزي کشور، دور از پيش بيني بر مبناي واقعيت‌ها و اطلاعات در دسترس بوده و عمدتاً توسط ذينفعان مطرح مي شود.

رئيس‌کل بانک مرکزي گفت: مردم اين حق را دارند منابع و دارايي خود را در بخش هاي مختلف نظير بورس، بانک، املاک و ارز و طلا، سرمايه‌گذاري کنند ولي اين وظيفه را دارم که ريسک سرمايه‌گذاري در ارز را دوباره گوشزد کنم.

  •  
  •  
  •  
  •  
  •