انديشکده جهاني بانکداري مرکزي از مرکز پول ديجيتال خود رونمايي کرد

تاریخ انتشار : 1399/03/03

انديشکده جهاني بانکداري مرکزي موسوم به OMFIF با هدف ايجاد پلي مابين ارز ديجيتال و بانکداري سنتي، از موسسه پول ديجيتال خود رونمايي کرد.

به گزارش ايبِنا از کوين تلگراف، مجمع موسسات مالي و پولي رسمي OMFIF، انديشکده‌اي مستقل در حوزه بانکداري مرکزي و سياست اقتصادي، تمايل دارد تا مابين بانکداري سنتي و ارزهاي ديجتال پيوندي برقرار کند و در اين راستا بر ابزارهاي پرداخت در بازارهاي عمده و خرده فروشي و همچنين رمزارزملي تمرکز دارد.

OMFIF از سال ۲۰۱۸ تاکنون گزارش‌هايي موشکافانه در مورد ارزهاي ديجيتال و رمزارزهاي ملي منتشر کرده است و حالا، «بهاوين پاتل» رييس واحد تحقيقات فين‌تک اين انديشکده در خصوص تمرکز اصلي اين موسسه تازه تاسيس گفت: معتقديم طي چند سال آتي در هر دو بخش خرده و عمده فروشي بازار و در بسياري از قلمروزها از جمله منطقه يورو، پروژهاي رمزارزملي بيشتري رونمايي خواهد شد.

اعضاي اصلي اين موسسه را سياستگذاران، متخصصان فناوري، متخصصان امور مالي و رگولاتورها به همراه تعدادي از شرکت‌هاي مبتني بر بلاک‌چين همچون سايفريوم تشکيل مي‌دهند. از جمله شرکت‌کنندگان در ميزگرد اخير اين انديشکده مي‌توان به نمايندگان ارشد بانک مرکزي اروپا، بانک تسويه حساب‌هاي بين المللي و همچنين تعدادي از بانک‌هاي مرکزي قاره اروپا و کشورهايي همچون ژاپن، چين و استراليا اشاره کرد.

«اسکاي گيو» مديرعامل سايفريوم در توضيح مزاياي دسترسي به اين تعداد از اقتصاددانان برجسته و سياستگذاران مالي گفت: در جريان رويدادها و کنفرانس‌هاي اين موسسه، مي‌توانيم راه‌هاي عملي و موشکافانه‌اي را که فناوري سايفريوم مي‌تواند از طريق آن به سيستم‌هاي مالي جهان منفعت برساند، کشف کنيم. فناوري‌هاي بلاک‌چين به يکي از موتورهاي نوآوري بلامنازع عصر ما بدل شده‌اند و بدون شک ما را در مسير رسيدن به آينده‌اي شکوفاتر هدايت خواهند کرد.