زمان اخذ مجوزهاي کسب وکار از ۷۲ روز به ۳ روز کاهش مي‌يابد

تاریخ انتشار : 1399/03/10

تهران - ايرنا - معاون وزير امور اقتصادي و دارايي گفت: با راه‌اندازي پنجره واحد فيزيکي شروع کسب و کار، زمان اخذ مجوزها از ۷۲.۵ روز به سه روز کاهش مي‌يابد.

«محمدعلي دهقان دهنوي» روز شنبه در مراسم افتتاح رسمي «راه‌اندازي پنجره واحد شروع کسب‌وکار» که در اتاق بازرگاني، صنايع، معادن و کشاورزي تهران برگزار شد، اظهار داشت: کاري که امروز انجام مي‌شود مربوط به يکي از ۱۰ شاخص ارزيابي فضاي کسب و کار در دنياست.

وي افزود: اين شاخص مربوط به الزامات و مجوزهايي است که يک فرد براي آغاز به کار بايد اخذ کند.

معاون امور اقتصادي وزير اقتصاد ادامه داد: تاکنون براي اخذ اين مجوزها به طور متوسط ۷۲ و نيم روز طول مي کشيد که از اين نظر در دنيا جايگاه ۱۷۸ را در دنيا  دارا بوديم.

دهقان خاطر نشان کرد: در بهترين کشور دنيا اين مجوزها تنها نيم روز طول مي کشد.

وي گفت: دليل طولاني بودن اين روند وجود نظارت پيشيني در کشور بود که تلاش کرديم آن را به نظارت پسيني تبديل کنيم.

وي افزود: بايد اجازه دهيم افراد براي ثبت شرکت و ارتباط با سازمانهايي مانند ماليات و تامين اجتماعي به حداقل ها رضايت دهيم و بقيه را به پس از راه اندازي موکول کنيم.

معاون امور اقتصادي وزير اقتصاد اظهار داشت: با راه‌اندازي پنجره واحد فيزيکي شروع کسب و کار، اين روند از ۷۲.۵ روز به سه روز کاهش مي يابد.

دهقان با اشاره به حمايت وزير اقتصاد از اين طرح گفت: با تاييد وزير اقتصاد ۵۵ روزي که براي احراز هويت در سامانه مالياتي نياز بود حذف شده است که بر اساس آن، نيازي به اخذ کد اقتصادي نيست و شناسه ملي افراد همان کد اقتصادي مي شود.

معاون امور اقتصادي وزير اقتصاد تصريح کرد: تلاش مي کنيم از دولت نگهبان به دولت باغبان تبديل شويم.