چابک‌سازي نظام بانکي در گام دوم انقلاب

تاریخ انتشار : 1399/03/17

نماينده مردم تربت حيدريه در مجلس يازدهم برنامه‌هاي مجلس جديد در زمينه انجام اصلاحات در قوانين نظام بانکي را تشريح کرد.

محسن زنگنه در گفتگو با خبرنگار ايبِنا با اشاره به عملکرد بانک ها در سال هاي اخير، گفت: نرخ سود بانکي يکي از مواردي است که براي بخش توليد مضر بوده و تاکنون نتوانسته جهشي در اين بخش ايجاد کند.

نماينده مردم تربت حيدريه در مجلس شوراي اسلامي با بيان اينکه اگر بخش توليد در کشور وارد دلالي نشود، در پايان سال ۱۰ الي ۱۲ درصد سود خالص خواهد داشت، افزود: وقتي تسهيلات ۱۸ درصدي به توليد داده مي شود عملا بدهي بخش توليدي افزايش مي يابد، از اينرو تدبيري جدي در حوزه سود بانکي لازم است.

وي با تاکيد بر اينکه دولت به ويژه بانک مرکزي بايد جلوي بحث هاي دلالي در بخش توليد را بگيرد، تصريح کرد: اگر دولت حامي توليد در کشور نباشد سرمايه ها به سمت سرمايه گذاري در زمين، مسکن و غيره هدايت خواهد شد تا هزينه هاي بانکي تامين شود که نتيجه اين مهم تورمي شدن قيمت ها است.

زنگنه با بيان اينکه مجلس يازدهم وارد بررسي راهکارهاي کاهش نرخ سود بانکي خواهد شد، گفت: نظام بانکداري داراي مشکل بوده و بايد اصل قانون بانکداري اصلاح شود که اين موضوع در مجلس يازدهم با فوريت در دستور کار قرار خواهد گرفت.

وي با تاکيد بر اينکه متاسفانه اصلاح نظام بانکداري ۴ سال در مجلس دهم معطل ماند، افزود: در کميسيون اقتصادي اين طرح را با اولويت پيگيري خواهيم کرد و متناسب با گام دوم انقلاب نظام بانکداري را چابک کرده و اصلاح مي کنيم.

نماينده مردم تربت حيدريه در مجلس شوراي اسلامي، يادآور شد: بايد تدبيري براي نرخ سود تسهيلات اعطايي و همچنين سپرده هاي بانکي صورت بگيرد تا تعادلي در اين زمينه نيز برقرار شود و بانک ها نيز متضرر نشوند.