اضافه واريزهاي خريد سهام ETF تا پايان هفته به حساب افراد برمي‌گردد

تاریخ انتشار : 1399/03/21

معاون وزير اقتصاد اظهار داشت: تا پايان هفته گزارش‌هاي خريد يونيت‌هاي اولين صندوق واسطه گري مالي يا همان ETF نهايي مي‌شود و اضافه واريزها و پول‌هاي بلوکه شده به حساب افراد بر مي گردد. بنابراين مردم نگران پول مازاد بلوکه شده نباشند.

عباس معمارنژاد در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادي ايلنا درباره برگشت اضافه واريزهاي خريد سهام صندوق واسطه‌گري مالي يکم به حساب خريداران اظهار داشت: تا پايان هفته گزارش‌هاي خريد يونيت‌هاي اولين صندوق واسطه گري مالي يا همان ETF  نهايي مي‌شود و اضافه واريزها و پول‌هاي بلوکه شده به حساب افراد بر مي‌گردد، بنابراين مردم نگران پول مازاد بلوکه شده نباشند.

وي با اشاره به ادغام 5 بانک در بانک سپه و نگراني کارکنان اين مجموعه‌ها براي تعديل نيرو در آينده اظهار داشت: تا کنون در روند ادغام هيچ تعديل نيرويي صورت نگرفته است و چارت سازماني به گونه‌اي طراحي شده است که فعلا تعديل نيروي در اين مجوعه صورت نگيرد.

معاون وزير اقتصاد ادامه داد: تمام نيروهايي که قبلا در اين بانک‌ها و موسسات مشغول به کار هستند، در مجموعه باقي خواهند ماند.  

معمارنژاد درباره دو عرضه بزرگ دولتي تا چند روز آينده گفت: عرضه بزرگ دولتي گروه سرمايه گذاري اميد تا پايان خردادماه و گروه توسعه ملي از بانک ملي تا پايان تيرماه انجام مي‌شود.

وي افزود: ارزش گروه اميد 70 هزار ميليارد تومان و گروه توسعه ملي 30 هزار ميليارد تومان است که در هر مرحله 18 درصد اين سهام به صورت بلوکي واگذار خواهد شد.