قيمت نفت در آغاز معاملات امروز ۳ درصد سقوط کرد

تاریخ انتشار : 1399/03/26

در آغاز معاملات بازارهاي جهاني نفت در روز دوشنبه، با نگراني از موج جديد ابتلا به ويروس کرونا و کاهش تقاضا براي نفت، قيمت نفت خام سقوط کرد.

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از سي‌ان‌بي‌سي، در آغاز معاملات بازارهاي جهاني نفت در روز دوشنبه، با نگراني از موج جديد ابتلاء به ويروس کرونا و کاهش تقاضا براي نفت، قيمت نفت خام سقوط کرد.

تا ساعت ۷:۱۹ به وقت تهران، قيمت پيش‌خريد هر بشکه نفت خام نيمه‌سنگين تگزاس غرب آمريکا، ۳.۱۴ درصد يا ۱.۱۴ دلار سقوط کرد و به ۳۵.۱۲ دلار بازگشت.

قيمت پيش‌خريد هر بشکه نفت خام برنت درياي شمال، بنچ‌مارک بين‌المللي قيمت نفت، ۲.۲۵ درصد يا ۰.۷۸ دلار سقوط کرد و به ۳۷.۸۶ دلار رسيد.

اين در حالي است که هر دو شاخص نفت هفته گذشته هم حدود ۸ درصد سقوط کرده بودند تا اولين افت هفتگي خود از ماه آوريل را به ثبت برسانند.

تشديد شيوع کرونا در آمريکا به عنوان بزرگترين مصرف‌کننده نفت خام جهان نگراني‌هايي را در مورد چشم‌انداز تقاضاي نفت به وجود آورد. تنها در روز يکشنبه بيش از ۲۵٫۰۰۰ نفر مبتلاي جديد در آمريکا به ثبت رسيد و ايالت‌هاي بيشتري شامل فلوريدا و تگزاس گزارش دادند تعداد مبتلايان جديد آنها رکورد زده است.

از سوي ديگر سرمايه‌گذاران در انتظار اجلاس کميته بازرسان اوپک پلاس در روز پنجشنبه هستند که قرار است توافق کاهش توليد تاريخي اين گروه را مورد بررسي قرار دهد.