تسريع شبکه بانکي در پرداخت تسهيلات به واحدهاي آسيب‌ديده از کرونا

تاریخ انتشار : 1399/04/17

قائم مقام بانک مرکزي بر لزوم تسريع شبکه بانکي در پرداخت تسهيلات به واحدهاي آسيب ديده ناشي از شيوع ويروس کرونا تاکيد کرد.

به گزارش ايبِنا به نقل از روابط عمومي بانک مرکزي، دکتر اکبر کميجاني، در دومين نشست «بحث و بررسي عملکرد شبکه بانکي در اجراي طرح اعطاي تسهيلات به صاحبان کسب‌وکارهاي آسيب ديده ناشي از شيوع ويروس کرونا»، ضمن قدرداني از همکاري شبکه بانکي در اعطاي تسهيلات به خانوارهاي يارانه‌بگير، گفت: در طرح اعطاي تسهيلات به صاحبان کسب‌وکار آسيب ديده ناشي از شيوع ويروس کرونا، تا تاريخ ۱۴تير ماه ۱۳۹۹، تعداد ۱۴۷ هزار و ۹۰۰ واحد کسب‌وکار با آمار شاغلان ۳۳۲ هزار و ۷۳۰ نفر که مورد تاييد دستگاه‌هاي اجرايي ذي‌ربط قرار گرفته بودند، از طريق سامانه کارا به شبکه بانکي کشور معرفي شده‌اند که لازم است در پرداخت تسهيلات ستاد ملي مقابله با کرونا به اين واحدها تسريع و تسهيل شود.

در اين جلسه موضوع تسريع در اعطاي تسهيلات ياد شده مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت که براين اساس پيش بيني مي‌شود در روزهاي آتي پرداخت تسهيلات به صاحبان کسب‌وکار با رشد قابل توجهي روبه‌رو شود.

 معاون توسعه کارآفريني و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعي، معاون پايش و سياست‌هاي اقتصادي معاونت اقتصادي رياست جمهوري و اعضاي هيات مديره ناظر بر امور اعتباري بانک‌ها و مؤسسات اعتباري عامل در اين جلسه حضور داشتند.