توليدات نفت روسيه در جولاي به ۹.۳۷ ميليون بشکه در روز افزايش يافت

تاریخ انتشار : 1399/05/13

براساس داده‌هاي وزارت انرژي روسيه، توليدات نفت و ميعانات گازي اين کشور در جولاي به ۹.۳۷ ميليون بشکه در روز افزايش يافته که حاکي از عدم پايبندي به هدف تعيين شده در توافق جهاني است.

به گزارش ايبِنا از خبرگزاري اينترفاکس روسيه، توليدات در ماه ژوئن ۹.۳۲ ميليون بشکه در روز بوده است. قرار است توافق کاهش توليدات که مابين اوپک و متحدانش در قالب گروهي موسوم به اوپک پلاس منعقد شده است، از آگوست تسهيل شود.

مطابق گزارش اينترفاکس، توليدات نفت و ميعانات گازي روسيه ژوئن از ۳۸.۱۶ ميليون تن به ۳۹.۶۳ ميليون تن در جولاي رسيده است. تحت توافق اوپک پلاس، مسکو متعهد شد تا به منظور حمايت از قيمت جهاني نفت، توليدات خود را در فاصله مه تا ژوئن حدود ۸.۵ ميليون بشکه در روز کاهش دهد. اين توافق ميعانات گازي را که نوعي نفت سبک محسوب مي‌شود، شامل نمي‌شد.

روسيه به طور معمول روزانه ۷۰۰ تا ۸۰۰ هزار بشکه ميعانات گازي توليد مي کند و اين بدان معنا است که صرف نظر از ميعانات گازي، اين کشور مجاز بوده است تا در جولاي حدود ۸.۵۷ تا ۸.۶۷ ميليون بشکه در روز نفت خام توليد کند.

توافق کاهش توليدات به لطف احياي قيمت جهاني نفت بايد از آگوست تسهيل شود و روسيه اعلام کرده است که توليدات خود را به روزانه ۴۰۰ هزار بشکه افزايش مي‌دهد. صادرات نفت روسيه به خارج از شوروي سابق در ماه گذشته ۱۵.۷۲ ميليون تن بود که در مقايسه با جولاي ۲۰۱۹ به اندازه ۲۷.۱درصد کاهش داشت. برمبناي بشکه در روز، صادرات مسکو به ۳.۷۲ ميليون بشکه رسيده است.

اين خبرگزاري همچنين اعلام کرد که توليدات گاز طبيعي روسيه در جولاي با افت ۷.۹ درصدي نسبت به سال گذشته به ۵۰.۳۳ ميليارد مترمکعب رسيده است.