کميته فضاي مجازي در بورس تشکيل شد

تاریخ انتشار : 1399/05/25

عضو هيئت مديره سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: بر اساس قانون بازار اوراق بهادار سيگنال فروشي جرم تلقي مي شود.

به گزارش خبرگزاري مهر، سيد مهدي سديدي در گفت و گو با راديو اقتصاد اظهار داشت: متأسفانه بعضي کانال‌هاي تلگرامي از فضاي بازار سرمايه سو استفاده کرده و اقداماتي در معرفي برخي سهام انجام مي‌دهند که فاقد پشتوانه علمي، تحليلي و تخصصي است.

وي اظهارداشت: طبق قانون بازار اوراق بهادار جمهوري اسلامي ايران هر شخصي که اقدامات وي نوعاً منجر به ايجاد ظاهري گمراه کننده از روند معاملات اوراق بهادار يا ايجاد قيمت‌هاي کاذب و يا اغواي اشخاص به انجام معاملات اوراق بهادار شود به حبس تعزيري تا پنج سال و جزاي نقدي تا پنج برابر سودهاي به دست آمده محکوم خواهدشد.

عضو هيئت مديره سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: اگر واژه سيگنال را در فضاي مجازي جستجو کنيد خواهيد ديد بالاي سه هزار کانال و گروه به اسم سيگنال ثبت شده که يک اتفاق تلخي است. حتي در سايت‌هاي خبري نيز مشاهده مي‌شود در سطح ضعيفي اين کار را بدون داشتن تخصص و مجوز لازم انجام مي‌دهند.

سديدي بيان داشت: ظرفيت قانوني براي برخورد با اين نوع موارد و مسائل در کشور وجود دارد و سازمان هم اقدام کرده است. شرکت بورس نيز به تازگي کميته جانبي تحت عنوان «کميته فضاي مجازي» تشکيل داده است.

عضو هيئت مديره سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: وظيفه دستگاه ناظر و تنظيم کننده، صيانت از بازار سرمايه است.

وي همچنين افزود: بازار سرمايه در سال‌هاي ۸۵،۸۹،۹۲،۹۵،۹۷ و ۹۹ رشد جدي را تجربه کرده است. جدا از اين در طول کمتر از ۱۸۰ روز کاري شاخص بازار سرمايه از ۵۰۰ هزار واحد به دو ميليون واحد رسيده است.