افزايش سقف سرمايه‌گذاري در صندوق‌هاي (ETF)

تاریخ انتشار : 1399/05/27

با تصويب هيات دولت، سقف سرمايه‌گذاري در صندوق‌هاي سرمايه‌گذاري قابل معامله در بورس (ETF) از ۲۰ ميليون ريال به ۵۰ ميليون ريال افزايش يافت.

به گزارش ايبنا،‌ در نشست هيات وزيران تعدادي از پيشنهادهاي دستگاه هاي اجرايي به تصويب رسيد. هيات وزيران در اين جلسه، به بررسي مواد ديگري از آيين نامه اجرايي ثبت و بروزرساني اطلاعات و پرداخت ها به کليه کارکنان دستگاه هاي اجرايي در سامانه «کارمند ايران» و سامانه «ثبت حقوق و مزايا» پرداخت و آن را به تصويب رساند.

به موجب آيين نامه فوق، کليه دستگاه هاي اجرايي مکلفند اطلاعات کارکنان و پرداخت هاي مستقيم و مستمر و ساير پرداخت ها به تمامي آنان را در سامانه کارمند ايران (زيرسامانه هاي پاکنا و ثبت حقوق و مزايا) ثبت و همواره بروزرساني نمايند.

همچنين سازمان هاي اداري و استخدامي کشور و برنامه و بودجه کشور و وزارت امور اقتصادي و دارايي موظف شدند اقدامات لازم را براي تبادل اطلاعات بين سامانه کارمند ايران و سامانه هاي جامع بودجه و خزانه داري الکترونيکي با روش تبادل اطلاعات الکترونيک (وب سرويس) به عمل آورند.

براساس آيين نامه مذکور، وزارت امور اقتصادي و دارايي (خزانه داري کل کشور) پرداخت مستقيم و مستمر به تمامي کارکنان دستگاه هاي اجرايي که از محل اعتبارات هزينه اي و از منابع عمومي و اختصاصي حقوق دريافت مي نمايند را پس از دريافت درخواست وجه از دستگاه اجرايي (مطابق با اطلاعات ثبت شده توسط دستگاه اجرايي در سامانه کارمند ايران) و در سقف تخصيص اعتبار صادره توسط سازمان برنامه و بودجه کشور و پس از اطمينان از ثبت اطلاعات کارکنان در سامانه «کارمند ايران» از طريق دريافت اطلاعات به صورت تبادل اطلاعات الکترونيک (وب سرويس) با سامانه مذکور، صورت خواهد داد.