هدايت و مديريت نقدينگي اولويت اول اقتصاد کشور است

تاریخ انتشار : 1399/07/02

رييس جمهور در جلسه ستاد هماهنگي اقتصادي دولت هدايت و مديريت نقدينگي را به عنوان اولويت اول اقتصاد کشور مورد تاکيد قرار داد.

به گزارش ايبِنا، حجت الاسلام و المسلمين دکتر حسن روحاني رييس جمهور روز سه شنبه در جلسه ستاد هماهنگي اقتصادي دولت، هدايت و مديريت نقدينگي را به عنوان اولويت اول اقتصاد کشور مورد تاکيد قرار داد و گفت: همه بخش هاي دولت از تمامي روش ها و ظرفيت ها در اين موضوع براي کنترل تورم و هدايت منابع به سمت توليد استفاده کنند.

رييس جمهور به موضوع تامين ارز براي کالاهاي ضروري و معيشتي مردم و مواد اوليه کارخانجات، در راستاي استمرار جريان توليد اشاره کرد و افزود: با توجه به اقدامات انجام شده در جهت تحقق اهداف صادراتي و بازگشت ارز حاصل از آن به چرخه اقتصاد کشور، همکاري نزديک تر با همسايگان و بازارهاي هدف صادراتي، در راستاي تامين نيازهاي ارزي توليدکنندگان مورد توجه قرار گرفته است.

روحاني همچنين ايجاد توازن در بودجه، بدون خلق نقدينگي و پولي کردن کسري را يکي از سياست هاي مهم دولت برشمرد و با اشاره به هدف دشمنان براي بر هم زدن توازن بودجه از طريق فشار حداکثري و کاهش درآمدهاي نفتي تاکيد کرد: با تدابير اتخاذ شده، خصوصا فروش اوراق خزانه به عنوان يک روش منطقي و مقبول در اقتصادهاي جهان اجازه نداديم کسري بودجه باعث افزايش نقدينگي و تورم بر جامعه در سال جاري شود.

در اين جلسه همچنين گزارش وزارت صمت در خصوص توليد فولاد در کشور ارائه و مقرر شد بر اساس تصميمات ستاد هماهنگي اقتصادي، کليه محصولات توليدکنندگان در بورس کالا عرضه و فولاد مورد نياز کارخانجات بزرگ نظير خودروسازان به قيمت بورس کالا تامين شود. در عين حال وزارت صمت موظف شد با هماهنگي ساير دستگاه هاي مرتبط در دولت زنجيره توليد، توزيع و قيمت فولاد را مديريت کند.