جزييات تشويق صادرکنندگان متعهد به بازگشت ارز صادراتي

تاریخ انتشار : 1399/07/06

رييس سازمان توسعه تجارت گفت: بر اساس تحليل انجام شده ۲۲۸۶ صادرکننده ۱۰۰ درصد تعهدات ارزي خود را ايفا کرده‌اند که از آنان تقدير خواهد شد.

به گزارش ايبِنا، حميد زادبوم با بيان اين مطلب گفت: اين تعداد از صادرکنندگان بر اساس گروه‌هاي کالايي، ميزان صادرات، ميزان تعهد صادراتي، ميزان بازگشت ارز و همچنين روند بازگشت ارز طبقه‌بندي شده‌اند که از مهم‌ترين شاخص‌هاي مدل طراحي شده، ميزان صادرات و در نتيجه ميزان بازگشت ارز، گروه‌هاي کالايي و همچنين روند بازگشت ارز از آبان‌ماه ۱۳۹۸ تا مردادماه امسال است.

وي افزود: از بين مجموع صادرکنندگاني که صد درصد تعهدات ارزي خود را ايفا کرده‌اند، صادرکنندگان با بيش از ده ميليون يورو صادرات تفکيک شده‌اند و از اين تعداد، صادرکنندگاني که براساس گزارشات دريافتي از بانک مرکزي به صورت ماهانه روند بازگشت ارز بيش از ۹۰ درصد را رعايت کرده‌اند، انتخاب شده‌اند که پس از بررسي‌هاي نهايي و تاييد از سوي ساير مراجع ذي‌ربط، از آنان تقدير خواهد شد.

مسئول کميته اقدام ارزي سازمان توسعه تجارت ايران گفت: در مراحل بعد از ساير صادر کنندگاني هم که با درک صحيح شرايط اقتصادي، بازگشت ارز خود را تسريع کرده‌اند، تقدير به عمل خواهد آمد.

زادبوم در پايان با ابراز تشکر از سازمان‌هاي صنعت، معدن و تجارت استان‌ها در تشکيل کارگروه اقدام ارزي افزود: در آينده نزديک از روساي سازمان‌هاي صمت تعدادي از استان‌ها به عنوان استان شاخص در موضوع بازگشت ارز، قدرداني مي‌شود.