تحريم‌هاي اخير آمريکا عليه بانک‌ها تبليغاتي است

تاریخ انتشار : 1399/07/19

مديرکل بين‌الملل بانک مرکزي گفت: تحريم‌هاي اخير آمريکا عليه بانک‌ها، بيشتر اثر رسانه‌اي، سياسي و تبليغاتي دارد.

به گزارش ايبِنا به نقل از خبرگزاري صداوسيما، حميد قنبري با حضور در بخش خبري ۲۱ شبکه يک سيما درباره تحريم بانک هاي ايران توسط آمريکا افزود: همه بانک هايي که نام آنها به عنوان تحريم شده، اعلام شد قبلاً هم در فهرست تحريم هاي آمريکا وجود داشتند.

وي ادامه داد: پس از اينکه ايالات متحده آمريکا از برجام خارج شد همه تحريم هاي لغو و تعليق شده را دوباره بازگرداند و اين بانک ها هم از همان زمان تحريم شدند؛ بنابراين اتفاق جديدي درباره اين بانک ها نيفتاده است.

قنبري اضافه کرد:​ نوع اعلام اين خبر هم نشان مي دهد که آمريکايي ها مي دانند که قرار نيست اتفاق جديدي در نتيجه اين تحريم بيفتد، آنها در مواردي که بخواهند مجموعه مالي را تحت فشار شديد قرار دهند، تحريم آن را از قبل اعلام نمي کنند و ناگهاني آن را اعلام مي کنند.

مديرکل بين الملل بانک مرکزي افزود: در دو سال گذشته وضعيت روابط بانکي و تامين مالي تجارت خارجي خود را به نحوي حفظ کرديم که اثري بر وضعيت تامين کالاها در داخل کشور وجود نداشته باشد با اينکه در اين دو سال شديد ترين تحريم ها بر نظام بانکي و مالي کشور، اعمال شده است.

وي گفت: توانستيم ارز مورد نياز کالاهاي اساسي و مورد نياز مردم و مواد اوليه واحدهاي توليدي را تامين کنيم. قنبري افزود: در ۶ ماه نخست امسال با وجود همه فشارها، توانستيم ۵ ميليارد و ۳۰۰ ميليون دلار ارز را براي کالاهاي اساسي تامين کنيم و همچنان هم اين فعاليت ادامه مي يابد.

مديرکل بين الملل بانک مرکزي گفت: صرفاً از طريق بانک ها کار نمي کنيم به جزء آن کانال هاي ديگري وجود دارد که از طريق آن ارز مورد نياز دينفعان را تامين مي کنيم.

  •