نقدينگي در حال ورود دوباره به بازار سهام است

تاریخ انتشار : 1399/09/03

يک تحليلگر بازار سرمايه با هشدار درباره نگاه کوتاه مدت داشتن به سودآوري در بازار سرمايه گفت: پول هاي خارج شده از بورس در حال ورود مجدد به بازار سهام هستند.

افشين دهقان در گفتگو با خبرنگار مهر با بيان اينکه قيمت سهام با توجه به اصلاح نرخ گروه پالايشي، فلزي و خودرو طي ماههاي گذشته و نقدينگي که در جامعه موجود است، شرايط مناسبي را براي تأمين مالي دولت از بازار سهام از طريق فروش سهام فراهم کرده است؛ گفت: در شرايطي که بازار صعودي است دولت حتي اگر سهام خود را بفروشد و نقدينگي از بازار خارج کند، در روند بازار مشکلي ايجاد نخواهد کرد.

وي افزود: البته زمان و نحوه ورود منابع از سوي دولت در بورس بسيار مهم است؛ به نحوي که اگر حمايت منطقي از بازار صورت بگيرد و تصميمات دولتمردان همه جانبه و همراه با حمايت تمامي بخش‌هاي مختلف دولت باشد، تأمين مالي طرح‌هاي دولت از جمله پرداخت يارانه نقدي، لطمه‌اي به بازار وارد نخواهد کرد.

به گفته دهقان، بازار پتانسيل رشد را دارد و خريداران حقيقي سهام، پول سنگيني را وارد بازار سهام مي‌کنند که نشان مي‌دهد نقدينگي در حال هدايت به سمت بازار سهام است.

وي اظهار داشت: پول‌هايي که در زمان ريزش از بازار خارج شده‌اند، مجدد در حال بازگشت به بورس هستند؛ پس بايد انتظار داشت نقدينگي سنگيني وارد شود.

اين تحليلگر بازار سرمايه معتقد است بازار سرمايه چشم انداز رو به رشدي دارد به طوري که شاخص رشد بزرگي را در آينده شاهد خواهد بود؛ به نحوي که اصلاح اخير در آن گم مي‌شود.

دهقان گفت: با توجه به رکود بازار مسکن و حبابي بودن بازارهاي طلا و ارز، نقدينگي تمايل دارد وارد بازار سرمايه شود که اين اتفاق ارزنده‌اي است و پس از آن، حتي اگر دولت بخواهد باز هم منابع را از بازار خارج کند، بازار جاي رشد دارد.

دهقان معتقد است قيمت‌هاي سهام هم اکنون ارزنده است و مردم اگر با بررسي اقدام به خريد سهام کنند در کوتاه مدت به سود مي رسند؛ ولي در ميان مدت مردم بايد مراقب باشند که هر سهمي را نخرند.