معمارنژاد : بانک تجارت در انجام ماموريت‌هاي خود موفق بوده است

تاریخ انتشار : 1399/09/09

نشست تخصصي تشريح آخرين وضعيت عملکرد بانک تجارت در حوزه‌هاي مالي و بانکداري با حضور معاون بانک و بيمه وزارت امور اقتصادي و دارايي برگزار شد.

به گزارش ايبِنا به نقل از روابط عمومي بانک تجارت، عباس معمارنژاد معاون بانک و بيمه به همراه مرادپور مديرکل بانک و بيمه وزارت امور اقتصادي و داريي در نشست تخصصي بررسي عملکرد بانک تجارت حاضر شدند.

معمارنژاد در اين جلسه با اشاره به نقش بانک‌ها در شرايط کنوني اقتصاد و حل مشکلات بنگاه‌هاي اقتصادي گفت: حمايت بانک‌ها از کارآفرينان از يک سو موجب ارزش‌آفريني و افزايش توليد ناخالص شده و از سوي ديگر تاثيري مستقيم در اشتغال کشور مي‌گذارد.

معاون بانک و بيمه وزارت امور اقتصادي و دارايي پس از استماع گزارش عملکرد بانک تجارت در حوزه‌هاي مختلف گفت: عملکرد مالي بانک تجارت با وجود تحريم‌هاي ظالمانه و رکود ناشي از شيوع ويروس کرونا و همچنين اقدامات اين بانک در طرح زمرد بانک در حوزه معاونت IT چشمگير و موفقيت‌آميز است و اين عملکرد کارکنان و مديران اين بانک شايسته تقدير است.

معاون وزير اقتصاد با اشاره به وضعيت نماد بانک تجارت در بورس اوراق بهادار ابراز اميدواري کرد با تداوم روند رو به رشد بانک تجارت و جبران زيان انباشته و سودآوري اين بانک در آينده نيز اتفاقات مثبتي براي بزرگترين بانک بورسي کشور رخ دهد.

وي وضعيت رو به رشد نماد «وتجارت» را حاصل تلاش مديران و کارکنان اين بانک در راستاي بهبود پورتفوي مالي و سبد دارايي هاي اين بانک دانست و عنوان کرد: روند کاهشي نرخ هزينه پول و افزايش سهم سپرده‌هاي ارزان قيمت به همراه کاهش ساير هزينه ها با وجود تنگناهاي اقتصادي موجود شايسته تقدير است و اميدواريم مسيري که بانک تجارت در آن قرار گرفته همچنان تداوم يابد.

معمارنژاد همچنين با بررسي روند اجراي پروژه بانکداري ديجيتال در بانک تجارت تحقق بانکداري هوشمند در اقتصاد آينده را حياتي ارزيابي و تاکيد کرد: در شرايطي که بانک‌هاي کشور در راستاي کاهش تعداد شعب خود و گسترش بانکداري الکترونيک و خدمات نوين بانکي هستند، بانکداري ديجيتال تاثيري مستقيم در سودآوري آنها خواهد داشت.

دولت‌آبادي مديرعامل بانک تجارت در ابتداي اين نشست تخصصي با اشاره به اينکه بانک تجارت همواره سعي داشته خدمات مالي و بانکي با کيفيت و ارزنده را به مشتريان خود ارائه دهد گفت: سير تحول در اين بانک در سال‌هاي اخير با سرعت بسيار بالايي در حال طي شدن است و با نگاهي به شاخص‌هاي مالي و عملياتي نماد «وتجارت» در گزارش‌هاي حسابرسي شده سازمان بورس اوراق بهادار شاهد روند روبه رشد و حرکت به سوي سودآوري در مجموعه بانک تجارت هستيم.

گفتني است، اخيرا با بازگشت ۳۲ درصد از سهام شرکت سرمايه‌گذاري ملي ايران «ونيکي» به عنوان يکي از قديمي ترين نمادهاي بورسي کشور به پورتفوي بانک تجارت  که از منظر کارشناسي، سهمي ناب و ارزنده به لحاظ تکنيکال به شمار رفته و پارامترهاي بنيادي بسياري را مي توان براي آن برشمرد سهامداران بانک تجارت پس از بازگشايي نماد «وتجارت» از سود قابل توجهي برخوردار شدند.

علاوه بر اين بانک تجارت اخيرا نيز سود سرشاري را از واگذاري بلوک سهام خود در شرکت فولاد مبارکه و نيروگاه فارس وصول کرده و از سوي ديگر شرکت سرمايه‌گذاري کاردان زيرمجموعه بانک تجارت نيز اخيرا بورسي شده است.

همچنين سهام ديگر شرکت هاي بورسي اين بانک از جمله بيمه تجارت نو و ايران کيش جزو سودآورترين شرکت هاي صنعت خود به شمار مي روند.