سامانه مجامع الکترونيک و سامانه پرداخت سود سهام رونمايي شد

تاریخ انتشار : 1399/09/11

امروز سه پروژه مهم وزارت امور اقتصاد و دارايي از جمله سامانه مجامع الکترونيک و سامانه پرداخت سود سهام رونمايي شد.

به گزارش پايگاه خبري بازار سرمايه (سنا)، فرهاد دژپسند، وزير امور اقتصادي و دارايي در جلسه شوراي اجرايي فناوري اطلاعات دولت و در جريان افتتاح سامانه‌هاي اقتصادي، با اشاره به افتتاح سامانه خزانه داري الکترونيک، گفت: امروز سه پروژه مهم وزارت امور اقتصاد و دارايي در زمينه دولت الکترونيک رونمايي شد، پروژه‌هاي بسيار مهمي که به منظور روابط بين دستگاه‌هاي دولتي، دستگاه‌هاي دولتي با شرکت‌ها و پيمانکاران و دستگاه‌هاي دولتي يا خزانه با کارکنان دولت به بهره برداري رسيد. ما در اين پروژه زمينه‌اي را فراهم کرديم تا امروز حقوق دو و نيم ميليون نفر از کارکنان و کارمندان دولت يکپارچه و متمرکز و به صورت الکترونيکي پرداخت شود، همچنين از امروز امکان جمع آوري تمامي دسته چک‌هاي سنتي جمع فراهم شده و همه حساب‌هاي سنتي دستگاه‌هاي اجرايي نيز در بانک‌مرکزي متمرکز شده است.
وي ادامه داد: با افتتاح اين سامانه‌ها زمينه کلي براي حداقل سازي رفت و آمدها و کاهش به کارگيري نيروهاي متعدد در دستگاه‌هاي اجرايي فراهم مي‌شود، از طرفي تمام اموال و دارايي‌هاي دولت در سامانه‌اي ثبت مي‌شود که در پي آن قابليت عرضه در کاربردهاي مختلف مشخص مي‌شود.
وزير اقتصاد و دارايي گفت: امروز سامانه مجامع الکترونيک نيز رونمايي شد؛ با گسترش بازار سرمايه و ميليوني شدن دارندگان کد بورسي و همچنين با توجه به پراکندگي جغرافيايي گسترده سهامداران نياز به برگزاري الکترونيکي مجامع شرکت‌هاي بورسي به صورت الکترونيکي داشتيم، تا نيازي به طي مسافت‌هاي طولاني از سوي سهامداران براي شرکت در مجامع نباشد و همچنين حجم بالاي سهامداران مان مانع از برگزار نشدن مجامع شرکت‌ها به صورت اصولي نشود و خوشبختانه هم زمينه الکترونيکي شدن و هم وضع قوانين و مقررات لازم فراهم شد.
دژپسند تصريح کرد: سامانه سوم، سامانه پرداخت سود سهام است؛ به دليل پراکندگي سهامداران در مناطق مختلف کشور، نيازي نيست که براي دريافت سود حداقلي و يا بيشتر هزينه کرده و به دفتر مرکزي مراجعه کنند، اين سامانه براي توزيع سود اين شرکت‌ها به صورت الکترونيکي فراهم شد تا مانع از تحميل زحمت زياد به سهامداران شود.
وي افزود: اين سامانه‌ها افتتاح شده است تا يکسري خدمات خاص به سهامداران شرکت‌هاي بورسي، دستگاه‌هاي دولتي و کارکنان و طلبکاران يا پيمانکاران دولت ارائه دهد.
وزير اقتصاد و دارايي خاطرنشان کرد: اين سه سامانه پازل‌هايي از مجموعه‌اي جامع هستند که کم‌کم رونمايي و در خدمت مردم قرار خواهد گرفت.