قرارداد تيپ مطالعات امکان سنجي

تاریخ انتشار : 1399/09/11

ماده 1) مشخصات طرفين قرارداد:

 

اين قرارداد در تاريخ ................... با موضوع معين ميان شرکت..................................... با شماره ثبت .................. به نمايندگي آقاي / خانم ........................................ به نشاني ..................................................................................

تلفن .....................نمابر............................. تلفن همراه ................................. به عنوان کارفرما و شرکت ............................... با شماره عضويت ...................در کانون و شماره ثبت................. به نمايندگي آقاي/خانم ........................ به نشاني.................................................

............................... تلفن ......................... و نمابر .....................و تلفن همراه.............................. به عنوان مشاور با شرايط زير منعقد  مي شود و طرفين ملزم به رعايت کليه مفاد آن ميباشند .

 

نشاني محل اجراي طرح

...............................................................................................................

 

ماده 2) موضوع قرارداد:

موضوع قرارداد عبارت است از انجام مطالعات امکان سنجي طرح ............................. و تهيه گزارش براي ارائه به کارفرما يا بانک .

 

 

ماده 3) شرح خدمات :

پيوست 1

 

ماده 4) مدت قرارداد:

مدت  قرارداد  از زمان تحويل کامل مدارک و اطلاعات موردنياز مطابق با پيوست2 جهت بررسي طرح که هم زمان با عقد قرارداد توسط کارفرما در اختيار مشاور قرارداده مي شود به مدت ....... روز کاري مي باشد . چنانچه در حين انجام کار،کارفرما  با اطلاع به مشاور، براي تکميل مدارک ، نياز به زمان داشته باشد، مدت قرارداد کماکان از تاريخ تکميل اطلاعات محاسبه خواهد شد.کارفرما بايد به هنگام  تحويل اطلاعات در هر مرحله، از مشاور رسيد دريافت نمايد تا در محاسبه زمان انجام قرارداد اختلاف نظري پيش نيايد.ضمنا چنانچه  بعد از تکميل مدارک از سوي کارفرما  ، مدارک يا اطلاعات  ارسالي  به لحاظ  کارشناسي و اصول  فني و تخصصي  مورد تائيد مشاور نباشد مقاطع زماني مربوط به اصلاح مدارک  در  زمان تهيه گزارش  لحاظ  مي شود. 

 

 

ماده 5) مبلغ قرارداد  و شرايط پرداخت حق‌الزحمه

حق‌الزحمه خدمات موضوع ماده يک قرارداد  براساس دستورالعمل تعيين حق‌الزحمه مشاوران کانون مشاوران اعتباري و سرمايه گذاري بانکي معادل  ....... ريال مي‌باشدکه به شرح زير از طرف کارفرما به مشاور پرداخت مي شود :

5-1- چهل درصد بعنوان پيش پرداخت همزمان با امضاء و مبادله اين قرارداد (توضيح اينکه زمان شروع اين قرارداد از تاريخ وصول پيش پرداخت مي باشد.)     

5-2-  چهل درصد همزمان  با ارائه نسخ طرح توجيهي نهايي به کارفرما و بانک عامل .

5-3-   بيست درصد پس از تاييد طرح توسط بانک .

تبصره 1 : در صورتيکه کارفرما حق‌الزحمه مشاور را طبق زمان‌بندي پرداخت نکند مشاور مي‌تواند انجام هر گونه خدمات بعدي را منوط به دريافت  حق‌الزحمه هر مرحله نموده و کارفرما حق هر گونه انتظار  دريافت خدمات  از مشاور را از خود سلب مي‌نمايد .

 

ماده 6) تضمين حسن انجام کار

به منظور حسن انجام  موضوع قرارداد، مشاور يک فقره چک تضمين به مبلغ .......  ريال معادل پيش پرداخت در اختيار کارفرما قرار داده و کارفرما در صورت احراز تخلف مشاورکه ) به تائيد  کانون رسيده باشد ( مي تواند وجه آنرا به عنوان وجه التزام وصول نمايد چک مذکور تا ........... ماه پس از خاتمه قرارداد نزد کارفرما باقي خواهد ماند

تبصره 1- کارفرما متعهد مي گردد پس از خاتمه مدت مذکور چک را به مشاور مسترد نمايد .

 

ماده 7) تعهدات مشاور:

7-1- مشاور متعهد مي‌شود که داراي گواهي معتبر رتبه از کانون مشاوران اعتباري و سرمايه گذاري بانکي بوده و با توجه به ضوابط رتبه‌بندي مجاز به انجام اين پروژه مي‌باشد.

 

7-2-. مشاور آگاهي دارد که کليه اطلاعات مربوط به طرح و نتيجه‌گيري‌ها محرمانه بوده و حق افشاي آنها را براي اشخاص ثالث ( بجز بانک عامل که کارفرما معرفي ميکند ) ندارد.

 

7-3- مشاور متعهد مي‌شود که هيچگونه ممنوعيت قانوني براي خدمات موضوع قرارداد نداشته و اصل صداقت و حسن نيت را رعايت مي کند .

 

7-4- مشاور جنبه‌هاي اقتصادي ، فني و مالي و ساختار اجرائي طرح را مورد بررسي قرار داده و در صورت عدم توجيه پذيري مراتب را کتبي به کارفرما اطلاع خواهد داد .

 

7-5- مشاور نمي‌تواند بدون کسب اجازه از کارفرما، موضوع اين قرارداد را به شخص يا اشخاص ديگري انتقال يا واگذار نمايد. در صورت موافقت کارفرما به واگذاري قسمتي از کار به شخص ثالث، از مسئوليت و تعهدات مشاور به هيچ وجه کاسته نخواهد شد.

 

7-6-مشاور متعهد مي شود وظايفش را طبق برنامه زمان‌بندي مندرج در اين قرارداد و پيوستهاي آن به انجام برساند .

7-7- مشاور در هر زمان که لازم باشد براي تبادل اطلاعات با کارفرما تماس خواهد گرفت و کارفرما اطلاعات مورد درخواست را   کتبي  در اختيار مشاورقرار مي دهد.

7-8- مشاور متعهد مي شود بطور کتبي يک نفر از کارشناسان شرکت را بعنوان مدير پروژه به کارفرما معرفي نمايد تا ارتباطات مشاور و کارفرما تسهيل و تعريف شود

7-9- چنانچه در طي دوره مطالعه ، مشاور ضمن اعتقاد به توجيه داشتن طرح تغييراتي را لازم بداند ، نظرات اصلاحي خود را به کارفرما اعلام خواهد نمود و کارفرما بايستي نظرات کتبي خود را به مشاور اعلام نمايد.

7-10- مشاور بر اساس اطلاعات و مدارک دريافتي ، مطالعات خود را آغاز خواهد کرد و در صورت نياز براي پاسخگوئي به جنبه‌هاي گوناگون طرح مجاز است که با کليه سازمان‌ها ، ارگان‌ها ، موسسات اقتصادي و آماري داخلي و خارجي تماس بر قرار نموده و اطلاعات لازم را براي شناخت کامل طرح، جمع آوري و سپس نسبت به تحليل اطلاعات و دست آورد ها اقدام نمايد .

7-11- هيچ يک از کارکنان مشاور حق دخالت در ساير امور کارفرما خارج از موضوع قرارداد پروژه را ندارند.

7-12-مشاور متعهد مي شود کليه اسناد و مدارک نزد خود را که در حين اجراي موضوع قرارداد جمع‌آوري نموده و يادر اختيار وي قرار خواهد گرفت در پايان، عيناً به کارفرما تحويل دهد.

7-13-  مشاور متعهد ‌شود از گزارش توجيهي طرح در بانک و ادارات ذيربط که مورد ارزيابي قرار ميگيرد دفاع نموده و بهمراه کارفرما تشريفات اداري و اجرايي پذيرش طرح را در مراکز فوق الذکر پيگيري نمايد .

7-14-مشاور بايد موضوع قرارداد را با بکار‌گيري بهترين روشها و بر اساس استانداردهاي تخصصي و با استفاده از متخصصان مربوط انجام دهد و همچنين کارفرما را تا زمان تصويب تسهيلات در ارائه خدمات مشاوره‌اي همراهي نمايد . در هر حال تصويب يا عدم تصويب تسهيلات در حوزه اختيارات بانک عامل بوده و مشاور  هيچ تعهدي در خصوص تصويب تسهيلات نخواهد داشت

7-15-در صورتيکه مواردي مربوط به پروژه، اضافه بر موضوع قرارداد پيش آيد که طبق ابلاغ کتبي کارفرما لازم‌الاجرا باشد ، مشاور موظف به تقبل و اجراي آن موارد مي‌باشد و حق‌الزحمه مربوطه با توافق طرفين و تنظيم و مبادله متمّم قرارداد و يا قرارداد جداگانه  پرداخت خواهد شد .

7-16- تامين کليه موارد مصرفي و تجهيزات مورد نياز جهت تهيه طرح از جمله نرم‌افزار ، سخت افزار و مواد مصرفي چاپ و ...به عهده مشاور مي‌باشد.

7-17- مشاور متعهد به نگهداري نسخه ‌نهايي طرح حداقل تا پنج سال و ارائه توضيحات ضروري به مراجع ذيربط و قانوني در صورت درخواست کتبي آنها مي باشد.

.

ماده 8) تعهدات کارفرما:

 8-1- پرداخت حق‌الزحمه مشاور طبق ماده 5 قرارداد در زمان‌هاي مقرر بايد صورت گيرد، در غير اين‌صورت ادامه کار از سوي مشاور منوط به تسويه حساب تا آن مرحله با کارفرما خواهد بود .

8-2- فراهم آوردن مقدمات و هماهنگي‌هاي لازم براي مشاور، براي بازديدهاي ضروري بهمنظور اخذ اطلاعات مورد نياز اين قرارداد از شرکت‌ها و سازمان‌هاي مرتبط .

8-3- فراهم آوردن کليه شرايط و امکانات و هماهنگي لازم براي مشاور، جهت بازديدهاي داخلي و خارجي از ماشين‌آلات و تجهيزاتي که داراي شرايط خاص و ويژه باشند، بديهي است تعريف شرايط خاص  وتعداد کارشناسان مورد نياز مشاور جهت انجام بازديدها بنا به تشخيص مشاور و حساسيت طرح و نظر کارفرما صورت خواهد گرفت .

8-4- کارفرما متعهد مي‌شود کليه اطلاعات فني مشتمل بر جزئيات دارائي‌هاي ثابت ( موجود و مورد نياز طرح ) به انضمام کليه نقشه‌هاي اجرايي و محاسباتي و مشخصات آنها ، اخذ استعلام قيمت از فروشندگان کالا و خدمات و اخذ مجوزهاي موردنياز از مراجع ذيربط و همچنين اطلاعات سوابق مالي شرکت طي  يک سال گذشته بهمراه تراز آزمايشي به روز حساب‌ها با جزئيات معين اقلام متشکله را در اختيار مشاور قرار دهد.

8-5- کارفرما هر گونه سوابق و تغييرات در ترکيب سهامداران و مديران و نوع شرکت و ساير موارد حقوقي و قراردادها و اسناد مربوط به وثايق مورد نياز جهت ترهين را تا قبل از تکميل طرح انجام داده و مدارک مربوطه را به مشاور ارائه مي نمايد.

 

8-6- کارفرما يک‌نفر مسلط و مطلع در امور مربوط به موضوع قرارداد را بعنوان نماينده و رابط به مشاور معرفي مي نمايد تا کليه امور با هماهنگي و هدايت نماينده در اسرع وقت صورت پذيرد.

8-7- کليه هزينه‌هاي مسافرت ، اقامت در خارج از محل اصلي مشاور که در ارتباط با موضوع طرح باشد به عهده کارفرما خواهد بود، و چنانچه کارفرما به حضور مشاور در مأموريت‌هاي داخلي و يا خارجي نياز داشته باشد، موظف است جدا از حق‌الزحمه مشاور بازاء هر روز مبلغ ..............ريال بابت به هر کارشناس مشاور براي بازديد در خارج از تهران و............ ريال بعنوان حق مأموريت خارج از کشور محاسبه و در همان زمان به مشاور پرداخت نمايد ، مگر آن که به نحو ديگري توافق شده باشد که بايد به صراحت در قرارداد ذکر شود.

8-8- تصميم‌گيري نهايي در انتخاب ماشين‌آلات ، تجهيزات و تاسيسات و انتخاب پيمان کاران با کارفرما مي باشد.

8-9- تصميم‌گيري نهايي در انتخاب بانک عامل با کارفرما   مي‌باشد .

8-10- قبول  مصوبه  و هرگونه شرايط مخصوص در مصوبه  بانک عامل   از نظر سهم آورده بانک و متقاضي و وثايق مورد درخواست و ساير شرايط بعهده  کارفرما  مي باشد .

8-11-کارفرما متعهد مي شود حداکثر ...... روز پس از درخواست مشاور و مطابق با شرايط ماده 5 مبالغ لازم را در وجه مشاور پرداخت نمايد . در غير اين صورت مشاور حق مطالبه ضرر و زيان و توقف فعاليت را خواهد داشت.

8-12- چنانچه کارفرما بدون هماهنگي  مشاور اسناد و اطلاعاتي را به هنگام ارزيابي طرح در اختيار کارشناسان اداره ذيربط بانک قرار دهد و يا مستقيما و بدون هماهنگي با مشاور، جهت ارائه توضيحات به کارشناسان طرح مراجعه نمايد که اين امر موجب اختلال در نحوه پيگيري و ارزيابي طرح شود ، مسئوليت هرگونه اشکال احتمالي در روند بررسي طرح بر عهده خود کارفرما خواهد بود، به عبارت ديگر تحويل هر گونه سند و اطلاعات مرتبط با طرح به کارشناسان اداره ارزيابي، مي‌بايست از طريق مشاور و با اطلاع ايشان صورت پذيرد تا از بروز هر گونه اختلال در نحوه روند پيگيري وضعيت طرح در بانک جلوگيري شود.

8-13-کارفرما بايد تا قبل از تکميل طرح نسبت به اخذ مجوزهاي مورد نياز از وزارت صنعت ، معدن و تجارت وسازمان‌ها وساير مراجع ذيربط معرفي به بانک عامل اقدام نمايد.

 

6-14- کارفرما متعهد مي‌شود ،کليه اسناد، مدارک، پروفرماها ،پيش‌فاکتورهاي مرتبط با هزينه‌هاي طرح را که به مشاور ارائه مي‌نمايد کاملاً صحيح، شفاف و از منابع اصلي و داراي هويت رسمي باشد . در صورت وجود  هرگونه نقص، ابهام و عدم شفافيت  در قيمت‌هاي ارائه شده مسوليت آن با کارفرما است، مسئوليت عدم ارائه به موقع طرح و هرگونه تاخير در انجام کار و عواقب ناشي از آن کلاً به عهده کارفرما مي‌باشد و مشاور مي‌تواند هزينه‌هاي صرف وقت اضافي و دو يا چند بار تغيير و اصلاح مستندات طرح را حداکثر  تا 50 در صد مبلغ قرارداد از کارفرما مطالبه نمايد .

.ماده 9) خاتمه قرارداد

9-1-کارفرما مجاز است در طول قرارداد با تعيين مهلت .............و پرداخت هزينه‌هاي مشاوره تا آن مرحله از انجام کار،خاتمه    قرارداد را به مشاور ابلاغ نمايد.(اين موضوع بايد صورتجلسه شود)

9-2- مشاور متعهد مي‌‌شود  پس از دريافت ابلاغ فوق در پايان مهلت تعيين شده نسبت به تحويل اصل اسناد و مدارک کار اقدام نمايد .

ماده 10) - فسخ قرارداد

10-1- در صورتي که مشاور عوامل علمي و فني لازم براي انجام موضوع اين قرارداد را در اختيار نداشته و دقت لازم را در بررسي‌هاي خود بکار نبسته يا رعايت بي طرفي کامل را ننمايد يا به طور کلي مشاور تمام و يا قسمتي از موارد قرارداد را رعايت ننمايد، کارفرما نواقص را کتبا به مشاور اطلاع داده و در صورت عدم رفع آنها حداکثر ظرف مدت ....... روز ، کارفرما محق است با اخطار کتبي قرارداد را فسخ نمايد.

10-2- در صورتي که کارفرما تسهيلات لازم براي اجراي قرارداد را در اختيار مشاور قرار ندهد و يا از ارائه اطلاعات و مدارک مورد نياز مشاور خودداري کند و يا بنا به عللي خارج از قصور مشاور ادامه قرارداد مقدور نباشد مشاور موارد را کتباً به اطلاع کارفرما رسانده و در صورتي که ظرف مدت ...... روز موانع بر طرف نشود مي‌تواند درخواست فسخ قرارداد را نموده و در اين صورت مشاور محق دريافت حق‌الزحمه خدمات ارائه شده تا زمان فسخ قرارداد خواهد بود.

ماده 11)- حل اختلاف وتعيين ميزان خسارت

در مواردي که در اجراي اين قرارداد اختلافي بين مشاور و کارفرما بروز نمايد ابتدا از طريق مذاکره نمايندگان طرفين و پس از آن موارد اختلاف در هيات‌سازش کانون مطرح و تصميمات اين مرجع براي طرفين لازم‌الاجرا خواهد بود.

 

ماده 12) قوه قهريه ( فورس ماژور)

درصورتيکه در اثر حدوث هر يک از مصاديق فورس ماژور که بنا به تعريف مجموعه بلايا و حوادث طبيعي، جنگ و اتفاقات خارج از اختيارات طرفين قرارداد، عنوان مي شود، انجام تعهدات طرفين اين قرارداد امکان پذير نشود وچنانچه اين شرايط تا حداکثر ....ماه بطول بيانجامد، اين زمان به مدت قرارداد اضافه خواهد شد و در صورت ادامه اين حالت ميبايست کارفرما پس از تسويه حساب با مشاور و دريافت اطلاعات و مستندات و کارهاي انجام شده تا اين مرحله از مشاور شرايط فسخ قرارداد را فراهم آورد .

 

ماده 13)-موارد پيش بيني نشده

موارد پيش بيني نشده در اين قرارداد،طبق ضوابط و قوانين کشور از سوي طرفين قرارداد قابل قبول خواهد بود

 

ماده 14)بيمه ، ماليات و کسورات قانوني

پرداخت هر گونه بيمه ، ماليات، عوارض و حقوق دولتي در ارتباط با قرارداد بر عهده مشاور مي باشد و در صورت نپرداختن يا تاخير مشاور،کارفرما اختيار دارد راسا از محل مطالبات مشاور (حق الزحمه) ديون مربوط را پرداخت نمايد.

ماده 15) مالکيت اسناد

مدارک و گزارشهايي که به موجب اين قرارداد توسط مشاور تهيه مي شود، تماما متعلق به کارفرما است.مشاور مي تواند يک نسخه از مدارک و گزارش هاي ياد شده را به عنوان سابقه کار نزد خود نگه دارد. در صورتي که در شرايط خصوصي محدوديتي ذکر نشده باشد مشاور حق دارد با استفاده از مطالعات انجام شده در قرارداد ،مقاله هاي علمي را بنام خود در سمينارها، اجلاس ها و نشريات علمي و فني منتشر نمايد

ماده ي16) تعيين ميزان خسارت

چنانچه هر يک از طرفين قرارداد در انجام وظايف تعهد شده قصور نمايد و اين امر باعث تاخير در روند تهيه گزارش شود، در ازاء هر هفته تاخير به ميزان ... % و حداکثر.... %مبلغ قرارداد محاسبه و از حساب وي کسر مي شود و اگر اين تاخير بيش از ..... ماه بطول بيانجامد طرف خسارت ديده ميتواند قرارداد را يک‌جانبه فسخ و از طريق مرجع حل اختلاف اين قرارداد(هيات‌ سازش کانون) درخواست خسارت بنمايد.

ماده 17)-پيوست قرارداد

پيوست 1 شرح خدمات

 پيوست 2 مدارک و مستندات طرح

ماده 18) تعداد مواد و نسخ قرارداد

اين قرارداد در 18 ماده و 2 نسخه تنظيم و به امضاء طرفين قرارداد رسيده است و همه نسخه هاي آن حکم واحد دارند.

تذکر: چنانچه نشاني و شماره تماس هر يک از طرفين قرارداد در حين انجام قراردادتغيير نمايد طرفين موظفند حداکثر ظرف مدت 3 روز نشاني محل جديد خود را به صورت کتبي به يکديگر اعلام نمايند. بديهي است چنانچه تغيير آدرس به طرف مقابل اعلام نشود،کليه مکاتبات و مراسلات به همان آدرس قبلي ارسال شده و از اين بابت مسئوليتي بر عهده طرف مقابل نخواهد بود



پيوست 1- شرح خدمات

 

1)

مطالعات بازار شامل:

 

1-1-

معرفي محصول (محصولات)

 

1-2-

مواد اوليه مصرفي و بسته‌بندي

 

1-3-

عرضه و تقاضا در گذشته

 

1-4-

پيش‌بيني عرضه و تقاضا براي سال‌هاي آينده

 

1-5-

تحليل بازار آتي محصولات

 

1-6-

جمع‌بندي و نتيجه‌گيري و پيشنهادات

2 )

مطالعات فني مشتمل بر :

 

2-1-

مشخصات محصولات اصلي و جانبي

 

2-2-

انتخاب روش يا روش‌هاي توليد ( ساخت )

 

2-3-

انتخاب سازنده ماشين‌آلات

 

2-4-

انتخاب مواد اوليه ، مصرفي و بسته‌بندي

 

2-5-

برآورد تأسيسات ( برق ، آب ، هوا ، بخار ، سوخت و ساير تأسيسات )

 

2-6-

تعيين ظرفيت طرح

 

2-7-

انتخاب محل اجراي طرح

 

2-8-

پيش‌بيني مدت زمان اجراي طرح

 

2-9-

طراحي سازمان اجرائي طرح

 

2-10-

پيش‌بيني زمان بهره برداري

3)

برآورد هزينه‌هاي ثابت طرح :

 

3-1-

برآورد هزينه‌هاي زمين و ساختمان

 

3-2-

برآورد هزينه‌هاي ماشين‌آلات و تجهيزات

 

3-3-

برآورد هزينه‌هاي لوازم و تجهيزات آزمايشگاه

 

3-4-

برآورد هزينه‌هاي تأسيسات

 

3-5-

برآورد ساير هزينه‌هاي سرمايه‌اي

 

4)

برآورد هزينه‌هاي بهره برداري ( توليد ) :

 

4-1-

برآورد هزينه‌هاي مواد اوليه ، مواد مصرفي ، بسته‌بندي

 

4-2-

برآورد هزينه‌هاي حقوق و دستمزد

 

4-3-

برآورد هزينه‌هاي سوخت

 

4-4-

برآورد هزينه‌هاي نگهداري و تعميرات

 

4-5-

برآورد هزينه‌هاي استهلاک دارائي‌هاي ثابت

 

4-6-

برآورد هزينه‌هاي پيش‌بيني نشده توليد

 

4-7-

برآورد هزينه‌هاي قبل از بهره‌برداري

 

4-8-

ارائه جدول توزيع سرمايه‌گذاري در دورة اجراي طرح

5)

تجزيه و تحليل مالي :

 

5-1-

پيش‌بيني سود و زيان

 

5-2-

پيش‌بيني گردش وجوه

 

5-3-

پيش‌بيني ترازنامه

 

5-4-

تجزيه و تحليل مالي و محاسبه پارامترهاي اقتصادي

 

5-5-

جمع‌بندي و نتيجه‌گيري

 

 

پيوست 2 : مدارک مورد نياز

 

ليست مدارک مورد نياز

رديف

سابقه متقاضي شامل

الف

کپي اسناد و مدارک ثبتي شرکت شامل:

روزنامه رسمي آگهي تاسيس .

اساسنامه شرکت .

کليه تغييرات قانوني شرکت در زمينه تغيير نام ، افزايش سرمايه ؛ تغير محل و......

آخرين آگهي تصميمات شرکت در زمينه انتخاب اعضاي هيئت مديره .

الف-1-

ليست سهامداران شرکت بهمراه کپي کامل کليه صفحات شناسنامه و کارت ملي.

 در صورتيکه سهامداران شرکت، شخصيت حقوقي باشند،  کليه موارد بند 1 در مورد شرکت سهامدار ارائه گردد.

الف-2-

خلاصه‌اي از سوابق علمي و تجربي اعضاي هيئت مديره بهمراه رونوشت مدارک مربوط به تحصيلات و سوابق کاري اعضا .

الف-3-

ارائه کليه رونوشت مجوزهاي اخذ شده از سازمانهاي تابعه (جواز تاسيس، محيط زيست، بهداشت، تغيير کاربري زمين و.... ) و نامه اولويت ارزي از وزارت صنايع ومعادن .

الف-4-

خلاصه‌اي از توانايي‌هاي اجرايي متقاضي در زمينه احداث و راهاندازي واحدهاي مشابه و ميزان آشنايي با طرح انتخابي .

الف-5-

گزارش توجيهي فني و مهندسي

ب -

ارائه رونوشت اسناد مربوط به محل اجراي طرح و در صورتيکه محل اجراي طرح متعلق به متقاضي نباشد ارائه اجاره نامه رسمي با مدت اجاره حداقل 10 سال .

ب-1-

کروکي محل اجراي طرح.

ب-2-

رونوشت نقشه‌هاي ساختماني تاييد شده مراجع ذيربط   (از جمله مهندس ناظر و در صورت احداث در شهرک صنعتي توسط سازمان متبوعه علاوه بر مهندس ناظر).

ب-3-

استعلام کامل هزينه‌هاي بخش محوطه سازي و ساختمان براساس نقشه‌هاي تاييد شده از حداقل دو پيمانکار و در صورت وجود قراردادهاي مربوطه ارائه آن‌ها .

ب-4-

 

ارائه اصل پروفرما ماشين‌آلات خارجي از سازندگان اصلي ماشين‌آلات خارجي ( نو بودن ماشين‌آلات مورد تاييد قرار گيرد) بهمراه کليه کاتالوگ‌هاي فني ، بانضمام دياگرام مراحل توليد ، محاسبات و ظرفيت هر بخش .

در صورتيکه پروفرماي ارائه شده از نمايندگي رسمي سازنده اصلي دريافت گرديده است، اسناد معتبر مبني بر تاييد نمايندگي اخذ گردد. لازم به ذکر است که کليه هزينه‌هاي حمل خارجي  بيمه ، آموزش ، نصب و راه اندازي و... بصورت تفکيکي در پروفرم مشخص شده باشد.

در پروفرم قيد شود که تکنولوژي ارائه شده جديد ترين تکنولوژي ساخت شرکت سازنده مي‌باشد و همکاري لازم را همراه با تغييرات تکنولوژي با خريدار در جهت تغييرات آني و با ارائه خدمات مستمر و به روز پس از فروش بعمل خواهد آورد، ضمن آنکه گارانتي کل خط توليد بعهده شرکت صادر کننده پروفرما ميباشد . چنانچه فروشنده خود سازنده کل خط توليد نباشد مي‌بايست نام ساير سازندگان همراه با مشخصات فني کامل و قيمت هر ماشين را در پروفرم قيد نمود. در اخذ پروفرما تا حد امکان، حداکثر زمان اعتبار ملحوظ شود..

ب-5-

ارائه  حداقل دو پروفرما مقايسه‌اي. آدرس وب سايت و پست الکترونيک تمامي صادر کنندگان پروفرما در اسناد ارائه شده موجود باشد و کليه صفحات پروفرما داراي مهر و امضا اصلي باشد. پروفرماهاي مقايسه‌اي بايد با پروفرماهاي اصلي رابطه هم ارزي کامل داشته باشد. يعني بايد ظرفيت، نوع محصول توليدي و نوع مواداوليه مصرفي يکسان باشد. هرنوع اختلاف در بخش‌هاي ديگر بايد کاملا مشخص باشد. در پروفرماهاي ارائه شده مشخصات فني کامل تفکيکي کليه تجهــيزات ( Technical Specification ) ظرفيت اسمي ( درصورت امکان ظرفيت عملي )، شرايط پرداخت وجه، جزئيات زمان‌بندي ساخت، حمل، نصب و راه اندازي ماشين‌آلات، تعهدات طرفين همراه با توضيحات کامل ( نظير شرايط و هزينه‌هاي نصب و راه اندازي، نحوه انتقال دانش فني، وضعيت کيفيت محصول) و نهايتا ضمانت‌هاي لازم  (همچون ضمانت ظرفيت و کيفيت محصول توليدي) Performance Bank Guarantee) ) درج گردد.

ب-6-

ارائه حداقل دو پيش فاکتور جهت ماشين‌آلات داخلي با مشخصات فني کامل از دو سازنده معتبر.

ب-7-

ارائه استعلام آب، برق، گاز شهري، تلفن از سازمان‌هاي متبوعه جهت اجراي طرح و در صورتي که هر کدام از موارد فوق انجام شده باشد، ارائه مدارک و پرداخت‌هاي بابت انشعابات .

ب-8-

ارائه پيش‌فاکتور هاي مربوط به تجهيزات موردنياز انشعاب برق( ترانس، سيم کشي‌ها کابل‌کشي ، تابلوهاي اصلي و فرعي و.... ) ، تجهيزات مربوط به تامين آب (لوله کشي‌ها، مخازن، پمپ‌ها و... ) و در مورد  کليه تاسيسات موردنياز (هواي فشرده، چيلر، ديگ بخار، باسکول، جرثقيل، سيستم اعلام حريق، سيستم حفاظتي و.... )

ب-9-

مشخصات لوازم و تجهيزات آزمايشگاهي و کارگاهي و  وسايط نقليه مورد نياز بهمراه استعلام قيمت .

ب-10-

 ارائه نقشه چيدمان ماشين‌آلات داخلي وخارجي درنقشه‌هاي ساختماني ارائه شده در بند ب -3

ب-11-

تصاوير مربوط به عمليات فيزيکي و آحاد  انجام شده با تعيين موقعيت محل برداشت تصوير و کروکي بانضمام کلية مدارک و مستندات مربوط به هزينههاي  انجام شده.

ب-12-

اقتصادي و بازار

ج-

مشخصات مواد اوليه ، کمکي و بسته‌بندي با ذکر قيمت از منابع داخلي و خارجي .

ج-1-

مشخصات محصول / محصولات توليدي با ذکر قيمت فروش از منابع داخلي و خارجي .

ج-2-

در صورت اطلاع از سابقه توليد و مصرف محصولات طرح در داخل و بازار جهاني ارائه مدارک مربوطه . 

ج-3-

مالي

د-

ترازنامه آزمايشي کل و معين حساب‌ها به تاريخ روز و در صورت وجود ارائه آخرين اظهارنامه مالياتي شرکت و يا گزارش حسابرس .

د-1-

گزارش کارشناسان رسمي دادگستري ، معتمد بانک در رابطه با تطبيق سند با محل.(در صورت لزوم)

د-2-

صورتجلسه هيئت مديره شرکت با امضاء کليه اعضاء مبني بر اخذ تسهيلات از بانک مطابق با نمونه.

د-3-