نهاونديان: شاخص‌هاي اقتصادي کشور مثبت خواهد شد

تاریخ انتشار : 1399/09/22

قم-ايرنا-معاون اقتصادي رييس جمهوري با اشاره به روند رشد اقتصادي کشور، گفت: با ادامه روند کنوني شاخص هاي اقتصادي کشور به رغم تلاش هاي تحريم کنندگان و نزول اقتصادي جهاني تا منفي ۴ درصد به خاطر شيوع کرونا، مثبت خواهد بود.

محمد نهاونديان عصرپنجشنبه در حاشيه بازديد از شهرک صنعتي شکوهيه قم در گفت و گو با خبرنگار ايرنا و صداوسيما، افزود: از زمستان سال گذشته شاخص اقتصاد در بخش هاي مولد اقتصادي در بخش هاي صنعت و کشاورزي مثبت شده است.  

وي ابراز کرد: آن چيزي که کشور در ماه هاي گذشته از آن آسيب ديد و جنبه بازدارندگي داشت بخش خدمات بود که بخش عمده آن بخاطر شيوع کرونا بود که اين حوزه را با مضيقه همراه کرد.

معاون اقتصادي رييس جمهوري گفت: از فصل تابستان سال جاري مجموعه شاخص هاي اقتصادي کشور مثبت شده و ايران به رقم مثبت توليد ناخالص داخلي نسبت به تابستان سال ۹۸ دست يافته است.

به گفته وي، با بومي سازي و جايگزين کردن نيازهاي کشور با ساخت داخل هم افزايي اقتصادي کشور افزايش يافته است و سيستم بانکي هم با طرح گام حلقه هاي پيوسته مالي و زنجيره توليد را همگام يک ديگر قرار مي دهد.

نهاونديان يادآور شد: از توليدکنندگان و فعالان اقتصادي درخواست مي کنيم از مزاياي طرح گام برخوردار شوند.

 

 

وي اظهار داشت: در سفر امروز به قم از يکي از بيست و دو واحد راکد صنعتي که امسال احيا و به چرخه توليد بازگشته است مورد بازديد قرار گرفت.

نهاونديان گفت: همچنين امروز از يک واحد توليد کننده قطعات خودرو بازديد ميداني شد که در سه سال گذشته و تحريم بخش خودرويي کشور موفق شده بخشي از نيازهاي اين صنعت را داخلي سازي و تامين کند.

معاون اقتصادي رييس جمهوري ابراز کرد: در اين سفر از يک واحد توليد کننده چسب صنعتي بازديد شد که با توليدات خود تا ۹۰ درصد نياز کشور به واردات محصولات مشابه را از بين برده است.

به گفته وي، برغم اينکه تحريم کنندگان مي خواستند فعاليت هاي اقتصادي کشور را متوقف کنند اما با همت فعالان اقتصادي و حمايت هاي دولتي امکان و ظرفيت هاي توليدي کشور افزايش يافته و برخي از توليدات دوران تحريم به عرصه صادرات نيز راه پيدا کرده است.

نهاونديان خاطرنشان کرد: بسيار اميدوار هستيم که در ماه هاي پيش رو شرايط براي توليد و اقتصاد کشور بسيار مناسب تر از وضعيت کنوني شود و مردم در روزهاي آينده خبرهاي بهتري از عرصه توليد و اقتصاد کشور بشنوند.

معاون اقتصادي رييس جمهوري ابراز داشت: تامين سرمايه در گردش و سرمايه در ثابت از خواسته هاي فعالان اقتصادي است که اين بخش بايد تقويت شود و منابع بانک صنعت و معدن هم براي پشتيباني از طرح هاي توسعه اي افزايش يابد.

محمد نهاونديان، معاون اقتصادي رييس جمهوري در سفر به قم ضمن شرکت در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتي استان از واحدهاي صنعتي ثنا، رازش صنعت و گلريز پليمر واقع در شهرک شکوهيه بازديد به عمل آورد.

گفتني است در اين بازديدها بهرام سرمست استاندار قم، چندتن از معاونان استاندار و محمود سيجاني رييس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم نيز حضور داشتند.

محمد نهاونديان، معاون اقتصادي رييس جمهوري روز پنجشنبه در سفر به قم ضمن شرکت در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتي استان از چند واحد توليدي فعال در قم بازديد کرد./